معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

ضرورت تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به محدودیت منابع آبی در سطح استان گفت: افزایش بهره‌وری و تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه ضروری است.

 شفیعی در آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت جهادکشاورزی مراغه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: در این زمینه انتقال یافته‌های جدید علمی به مزارع و باغات که جزو رویکرد‌های وزارت جهادکشاورزی است راهگشا به نظر می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد که جهادکشاورزی مراغه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد در زمینه افزایش بهره‌وری آب پیشرو باشد و ادامه داد: نظارت و کنترل بازار، تامین امنیت غذایی ، حفاظت از آب و خاک و زنجیره غذایی  مهمترین اولویت‌های جهادکشاورزی است.

 فرماندار شهرستان مراغه با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: این بخش در مراغه نقش مهمی در تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم دارد زیرا در کنار بخش گردشگری جزو محور‌های توسعه شهرستان محسوب می‌شود.

 مینویی افزود: مراغه در تولید محصولات باغی و همچنین وسعت باغات قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی است و محدودیت منابع آبی بزرگترین مشکل این بخش به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از باغات و مزاع شهرستان همچنان به صورت سنتی آبیاری می‌شود اضافه کرد: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی شهرستان ضامن توسعه روزافزون منطقه و امنیت غذایی است.

مینویی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مراغه افزود: ۴۹ درصد از اعتبارات این صندوق دولتی است و پرداخت سریع و آسان تسهیلات ارزان‌ قیمت به بهره‌برداران حقیقی و حقوقی با کمترین پیچیدگی از جمله مزیت‌های فعالیت آن محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه خشکسالی و بیمه نکردن محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر کشاورزان مراغه را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده و مدیریت جهادکشاورزی در چنین شرایطی از حساسیت بسیار برخوردار است.

در این جلسه از زحمات سعید خیراندیش قدردانی و هادی خرسندی به عنوان مدیر جدید جهادکشاورزی مراغه معرفی شد.

مراغه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و بیش از ۲۰ هزار هکتار باغ دارد این شهرستان، قطب تولید سیب و دارای جایگاه ویژه در تولید محصولاتی، چون بادام، گردو، آلبالو، زردآلو، هلو، انگور، آلوچه، غلات، شیر و گوشت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار