مدیرکل دامپزشکی ایلام خبر داد

بازرسی ویژه رمضان و نوروز در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ایلام

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: هشت هزار و ۸۸ مورد بازدید بهداشتی از مراکز نگهداری و عرضه مواد خام دامی از اول تا پایان ماه رمضان و عید نوروز در سطح استان انجام شد.

 یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی ایلام اظهار کرد: طی ماه مبارک رمضان و عید نوروز این تعداد بازدید در اماکنی، چون کشتارگاه، قصابی، رستوران و سالن‌های غذاخوری، اغذیه فروشی ها، رستوران‌های بین راهی و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۳۸ مورد نمونه گیری از فرآورده‌های خام دامی تهیه شد، افزود: در این مدت ۳۰۵ مورد اخطاریه به علت عدم رعایت موارد بهداشتی ثبت و ۳۲ مورد تخلف نیز برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: در طرح تشدید نظارتی بر فراورده‌های خام دامی در ماه رمضان و عید نوروز مقدار یک هزار و ۸۶۸ کیلوگرم فرآورده خام در مراکز تولیدی و عرضه ضبط شد.

وی اضافه کرد: بازرسی قبل و بعد از کشتار دام سبک و سنگین ذبح شده در کشتارگاه‌های استان ۲ هزار و ۲۰۰راس بود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: در این بازه زمانی از تعداد ۶۴۲ هزار و ۲۹۸ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان بازرسی و نظارت قبل و بعد از کشتار صورت گرفت.

وی این تعداد بازرسی در قالب ۳۹ تیم بازرسی ثابت و سیار در ۲ شیفت صبح و عصر و به تعداد ۶۰ نفر از نیرو‌های دامپزشکی از تاریخ ۱۹ اسفند تا ۲۲ فروردین انجام شد.

برچسب ها: نظارت ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.