شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: ابتلا به بیماری سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه، سال ۱۴۰۲ به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید و برای اولین بار تک‌رقمی شد.

قدس با اشاره به اینکه بیماری سالک در شهرستان دامغان از سال ۱۳۷۸ بروز پیدا کرد و هر ساله تعدادی قابل توجهی از افراد مبتلا می‌شدند، گفت: تعداد مبتلایان به بیماری سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب یکهزار و ۱۹۶ و ۳۸۵ مورد بود که این آمار در شهرستان دامغان در سال ۱۳۹۹ هزار و ۱۲۹ مورد و در سال ۱۴۰۰ ۳۴۷ مورد بود.

وی افزود: با هم‌افزایی و کار بین بخشی دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی از ابتدای سال ۱۴۰۱ کاهش مبتلایان به بیماری سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه به ویژه شهرستان دامغان رقم خورد و این آمار در سال ۱۴۰۱ در مناطق تحت پوشش دانشگاه به ۷۵ و در دامغان به ۵۴ مبتلا رسید که کاهش چشمگیر آمار مبتلایان یکی از دستاوردهای مهم در حوزه سلامت استان سمنان محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی  سمنان ادامه داد: روند نزولی مبتلایان به بیماری سالک در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه داشت، تا جایی که مبتلایان به این بیماری در ۶ شهرستان های استان سمنان ۲۳ بیمار و در دامغان به ۹ بیمار رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار