پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نهال فصلی در کرمان

علیزاده از کاشت نهال فصلی از طریق بذر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نهال از بذر‌های کاشته شده، تولید شود.

یدالله علیزاده از کاشت نهال فصلی از طریق بذر در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نهال از بذر‌های کاشته شده، تولید شود.

وی افزود: نهال فصلی از طریق بذر، اعم از: جعفری، رعنا زیبا، همیشه‌بهار، میمون، قرنفل و ... در نهالستان مجموعه تولید گل‌وگیاه کاشته شده است که اواسط اردیبهشت‌ماه برای کاشت به سطح شهر منتقل می ‎شود.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان ادامه داد: مجموعه گل‌وگیاه شهرداری کرمان، حدود ۱۵ هکتار و دارای ۴۴ شاسی سرد است که از آن‌ها برای قلمه‏زدن و نگهداری بعضی از گونه‎های زینتی استفاده می‎شود. 

وی تعداد شاسی گرم برای نگهداری گل وگیاه آپارتمانی را ۴ عدد ذکر کرد و با بیان اینکه در نهالستان مجموعه، گل‌های فصلی مورد نیاز شهر تولید می‎ شود، تولیدات نهال فصلی مجموعه در سال ۱۴۰۲، از طریق بذر، اعم از رعنا زیبا، همیشه‌بهار، بنفشه، شب‌بو و ... را بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال دانست.

 علیزاده افزود: تولید درخت و درختچه از طریق قلمه اعم از رُز، پیراکانتا، رزماری، شاه‌پسند، زرشک و غیره، بیش از ۲۰۰ هزار اصله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.