ضرورت تأمین ۱۰۰ درصدی حقابه دریاچه ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گفت: با توجه به شرایط مناسب این روز‌ها تأمین حقابه دریاچه ارومیه به صورت ۱۰۰ درصدی ضروری است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اقدامات قضایی گسترده‌ای در خصوص صیانت از دریاچه ارومیه با رویکرد پیشگیری در دست اقدام است و باید بیت‌المال خط قرمز همه مجموعه باشد و هیچگونه اهمال و مماشات در حفاظت از آن پذیرفته شدنی نیست.

وی با قدردانی از تمامی مدیران و متولیان که با نگاه صحیح و درک درست در حوزه بیت‌المال و انفال تلاش می‌کنند، افزود: آذربایجان‌غربی شرایط خاص و یژه‌ای از لحاظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی دارد و خداوند نگاه و عنایت خاصی به این استان داشته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همه ما امانت‌دار این نعمت‌های‌الهی هستیم و باید از آن مراقبت و صیانت کنیم و اجازه غارت، تجاوز و تعرض به آن را ندهیم.

عتباتی گفت: تثبیت بیت‌المال در بستر اسناد کاداستر، تثبیت مالکیت اشخاص و شهروندان که امنیت روانی آنها را در بر دارد و تقویت اقدامات پیشگیرانه در حوزه کاری از جمله اقداماتی است که نهاد‌های مسئول باید انجام دهند.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری برنامه‌های ویژه‌ای دارد و ورود‌های جدی و بازدارنده‌ای در این حوزه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.