افزایش بازگشت مهاجران غیر مجاز افغانستانی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت شناسایی و بازگشت اتباع افغانستانی غیرمجاز در خراسان رضوی به صورت مستمر در حال انجام است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر در تشریح اقدامات این اداره کل گفت: عملیات شناسایی و بازگشت اتباع و مهاجران افغانستانی غیرمجاز در استان خراسان رضوی با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی در قالب طرحهای مختلف به صورت مستمر در حال انجام است.

مدیرکل اتباع خراسان رضوی گفت با حضور این گروه از اتباع و مهاجران خارجی برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد و از طریق کارگزاران مربوطه با محوریت این اداره کل به کشور افغانستان بازگردانده می شوند.

حسین شرافتی راد افزود: به علت همسایگی خراسان رضوی با کشور افغانستان شناسایی و بازگشت مهاجران افغانستانی غیرمجاز به صورت جدی تری دنبال می شود.

وی تشکیل سازمان ملی مهاجرت را نقطه عطفی در خصوص موضوع اتباع خارجی دانست و ادامه داد: به طور کلی، ساماندهی آن دسته از افغانستانی‌هایی که موفق به حضور موقت در کشور و خراسان رضوی شده‌اند، یک اقدام ضروری است که در این خصوص اقدامات موثری در قالب طرحها و برنامه های سازمان ملی مهاجرت و در حوزه های مختلف انجام می شود.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی گفت: برخی از پایگاه های اینترنتی و رسانه ها در صدد هستند با ایجاد موج افغانستان ستیزی قرابت های فرهنگی و دینی که بین دو ملت وجود دارد را بر هم بزنند که بایستی در مقابل این قبیل توطئه های دشمن هوشیارانه عمل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
افغان ستیزی یعنی چی ؟!
کدام کشوری در دنیا از یک ملیت بیش از ده میلیون نفر و به کشورش راه میده،بسیاری از روستاها و حاشیه ی شهرها بافت جمعیتی تغییر کرده،کدام حکومتی در دنیا این چنین به هویت و ملیت کشور خودش حمله می کنه؟!
چرا صدای مردم و نمی شنوید مردم خواستار اخراج بی قید و شرط افغان ها هستن،قبل از اینکه تنش در جامعه بیشتر بشه اخراجشون کنید،در افغانستان دیگر جنگی نیست و حضور اینها در کشور معنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
افغان ستیزی چه معنا دارد یکم تاریخ بخوان در لواخر حکومت صفویه هجوم وحشیانه افغانها به ایران و آن همه قتل و عام و تجاوز و تعرض به نوامیس ایرانی چه بود؟ آن وقت که انگلیس و آمریکا کاری به ایران نداشتند که بگوییم توطئه آنهاست
در حال حاضر هرچی فجایا بزرگ انسانی اتفاق می افتاد یا کاملا کار افغانهاست یا یک سرش به افغانها مرتبط می شود. خود کشور افغانستان هم آب را بر روی ایران و ایرانی بسته و حق آبه ایران را نمی دهد . شما خودتان را به خواب زده اید ملت ایران که خواب نیستند می بینند و درک می کنند
آخرین اخبار