در مصلی تهران؛

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب اقامه شد

پس از حلول روز اول شوال المکرم و اعلام عید سعید فطر، نماز عید به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

پس از رویت هلال ماه، امروز چهارشنبه (۲۲ فروردین ماه) روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر اعلام شد و نماز پرشکوه عیدسعید فطر در تهران و سایر شهر‌های ایران اسلامی برگزار شد.

در تهران نیز نماز عیدسعید فطر به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

در‌های مصلای امام خمینی (ره) تهران بعد از اذان صبح از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه باز شد و اقامه نماز از ساعت ۸ آغاز شد.

مردم انقلابی تهران از همان ساعات اولیه با حضور گسترده در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) صفوف به هم فشرده برای برپایی نماز عید سعید فطر را تشکیل دادند.

بیشتر مادران با کودکان و حتی شیرخواران خود در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) حضور دارند.

مردم نیز از تمام اقشار در کنار یکدیگر با حضور در مصلی امام خمینی بر اقامه نماز عید سعید فطر آماده شدند.

پیش از آغاز نماز محمدحسین پویانفر در وصف حضرت ولی عصر (عج) و محمدرضا بذری علیه جنایت صهیونیست‌ها در برابر مردم بی دفاع فلسطین شعرخوانی کردند.

نمازعیدفطر امسال که با جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین درغزه و شهادت مستشاران ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی همزمان شده، سبب شد تا مردم درعید همبستگی حضوری پرشور در تهران و سایر شهر‌های ایران اسلامی در نماز عیدفطر نشان دهند.

 
ورود رهبر معظم انقلاب برای اقامه نماز عید فطر
 
 
اقامه نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله خامنه‌ای
 

رژیم صهیونیستی در ماجرای حمله به کنسولگری باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد

خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درمصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران  برگزار شد.

ابر رحمت الهی یک ماه تمام بر امت اسلامی بارید، رحمت و ضیافت الهی در این یک ماه شامل حال همه آحاد امت اسلامی بود. ملت عزیز ایران از این ضیافت الهی حداکثر استفاده را توانست انجام بدهد. جشن‌های اول سال شمسی و آغاز فروردین را با معنویت ماه مبارک رمضان متبرک کرد.

- جلوه قرآن در سراسر این ماه چشمگیر بود؛ یکی از نقطه‌های برجسته ماه رمضان امسال بحمدالله شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور بود. محافل ذکر، دعا و مناجات در سرتاسر ماه بخصوص در لیالی مبارک قدر جلوه‌های دیگری از معنویت این ماه عزیز بود و ضیافت الهی را برای مردم عزیز ما زیباتر و مطلوب‌تر قرار داد.

- ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی است، از این فرصت خیلی‌ها بیشترین استفاده را کردند و آحاد ملت هم بهره بردند. توصیه موکد ما این است که این ذخیره معنوی را برای خودتان حفظ کنید بخصوص جوانان عزیز. جامعه جوان کشور میل به دینداری و توجه و ذکر و دعا دارد که این فرصت بزرگی است.

- البته امسال گزارشاتی به بنده دادند درباره تظاهر به روزه‌خواری در برخی معابر؛ یقینا نظام جمهوری اسلامی در صدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دینداری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم مسئولیت دارد و نباید مسئولین و مردم کوتاهی کنیم و آمرین به معروف و ناهین از منکر به وظیفه خود عمل کنند.

- در ماه مبارک رمضان امسال حوادث خونبار غزه کام مسلمانان را در سراسر جهان تلخ کرد. لعنت خدا بر رژیم غاصب صهیونیست که در این ماه مبارک نه فقط دست از کشتار زنان، کودکان و مردم بی دفاع بر نداشت بلکه آن را تشدید هم کرد.

- دولت‌های غربی در حوادث امسال ذات شریر تمدن‌های غربی را نمایان کردند. در حوادث شش ماه گذشته در غزه، خود دولت‌های غربی این ذات شریر را در مقابل چشم دنیا قرار دادند. ما بار‌ها می‌گفتیم که این تمدن بر پایه شرارت و جدایی با معنویت و ارزش‌های معنوی بنا شده است و از آن انتظار خیر نمی‌توانیم داشته باشیم. زورشان به مردان مقاومت نمی‌رسد، به جان کودکان و مظلومان می‌افتند و سی و چند هزار انسان بی گناه را به قتل رساندند.

- دولت‌های غربی در طول سالیان متمادی همیشه از رژیم صهیونیستی کمک و پشتیبانی کردند و در محافل جهانی از این رژیم حمایت کردند و انواع و اقسام کمک‌ها را به این رژیم رساندند. حق این بود که در این فاجعه مانع جنایت‌های این رژیم می‌شدند. ولی دولت‌های غربی به وظیفه خود عمل نکردند. برخی زبانی در حمایت از مردم حرفی زدند ولی در عمل نه فقط مانع نشدند بلکه کمک هم کردند به ویژه دولت مستکبر و ظالم آمریکا و انگلیس.

- کجا هستند که آهنگ ناهنجارشان درباره حقوق بشر گوش دنیا را کر می‌کند؟ اینها بشر نیستند؟ حقوق ندارند؟

- رژیم خبیث صهیونیستی یک خطای دیگری هم به خطا‌های خود اضافه کرد و آن حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود، کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند.

- رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. البته داغدار شهیدانمان از جمله شهید زاهدی و شهید رحیمی و دیگر همرانان آنها شدیم. آنها عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند. آنها کسانی بودند که یک عمر به دنبال شهادت دویدند و خداوند این اجر را به آنها داد و کامیاب شدند و ما داغدار شدیم.

- همچنین شهدای امنیت در بلوچستان و جوانان عزیزی که از مرز‌های کشور حراست و حفاظت می‌کنند و جان خود را کف دست گرفتند، ملت داغدار آنها است. خدای متعال به ملت ایران، اجر، صبر و توفیق بدهد و ملت ایران را به همه آرزو‌های بزرگ ملی و مردمی خود برساند.

- جوانان عزیز، فعالان سیاسی، اجتماعی، فعلان رسانه‌ای بدانید که توفیق در توحید کلمه و وحدت ملت ایران است. البته اختلاف نظر سیاسی و غیر سیاسی دارید مشکلی نیست. اما درگیری و یقه‌گیری و وحدت را شکستن و دو دستگی و گروه‌های جعلی درست کردند به زیان کشور، به زیان دین شما و به زیان دنیا و قوت شماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
هر ساله نماز عید فطر رو با حضور رهبریییی میخونم با تلوزیون توی خونه یعنی مسجد نمیرم با رهبریی میخونوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
امروز صبح نماز عید فطر رو با خود رهبریییی خوندوم هر ساله نماز عید فطر رو با رهبریییی میخونم اقامه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
امروز صبح نماز عید فطر رو با خود رهبریییییییی خوندوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
شاد نزدیک ده میلیون نفر مردم روزه دار پشت رهبرییییی نماز عید فطر خوندن و همه ساله همیطور ایشالله
Japan
سید
۱۶:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
سلام، ماشاءالله به رهبرم و ماشاءالله به این جماعت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
عجبی پیام ما رو ثبت کردین بعد دو ساعت خداوند نماز روزه همتون قبول کنه خصوصا رهبریییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
تمام مسئولین فدای رهبر عزیز ایران.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
مرحوم نائینی در «تنبیه الأمّة» می‎گوید: پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) با اینکه گاهی نظرشان با نظر مردم مخالف بود؛ اما نظر مردم را بر نظر خودشان ترجیح دادند؛ زیرا برای خودشان چنین ولایتی را قائل نبودند تا بر اساس آن بخواهند بر خلافِ خواسته مردم کاری را انجام بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
چنین نیست.
موضوع در آن کتاب به این شکل نیست.
منتها بعضی روششان تحریف است ! آنکه برای تو چنین گفته تحریف گر بوده. کتاب را کامل بخوان متوجه خواهی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
تا امریکا درگیر هزینه اوکراین هست باید تکلیف اسراییل رو روشن کرد
Iran (Islamic Republic of)
عیسی اصغری کنگرلویی
۰۹:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
جانم فدای رهبر هزاران بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
جان منم همین طور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
عید سعید فطر مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
دست خدا بر سر ما خامنه ایی رهبر ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
چرا ساعتشو پيامك نكرديد من تازه ٩ از خواب بيدار شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
خوب فرداصبح زودبیدارشو صف اول بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
تواگراهل نمازوروزه بودی میدونستی نمازعید فطر را حداکثری ساعت ۷/۳۰ اقامه میکنند وبعدش یکهفته صداوسیما دارد تبلیغ می‌کند اونوقت تو دم از نماز میزنی راست اگر اهل تقوا هستی انسان باتقوا ومسلمان ساعت ۹بیدارنمیشود تا نمازصبحش قضا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
اگر به آیه شورا هم مراجعه کنیم به این مسئله پی می‎بریم. پیامبر نیاز به مشورت ندارند و به اعتقاد ما، از دیگران بهتر هم می‎فهمند، اما وقتی خداوند دستور به پیامبر می‎دهد که باید با مردم مشورت بکنی، پس یک حقی را برای مردم قائل شده است که مردم باید نظر بدهند و به آرای آنها احترام گذاشته بشود و به‌اصطلاح باید نظر آنها موردتوجه قرار بگیرد.بر همین اساس، مرحوم نائینی هم در «تنبیه الأمّة» می‎گوید: پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) با اینکه گاهی نظرشان با نظر مردم مخالف بود؛ اما نظر مردم را بر نظر خودشان ترجیح دادند؛ زیرا برای خودشان چنین ولایتی را قائل نبودند تا بر اساس آن بخواهند بر خلافِ خواسته مردم کاری را انجام بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
پیامبر و امام علی برای خودشان ولایت قائل نبودند ؟؟!!!
این اراجیف است .
مگر پیامبر و امام می‌توانند خلاف دستور الله عمل کنند که آنها را ولی مؤمنان اعلام کرده ؟
انما #ولیکم الله
و #رسوله
#والذین آمنوا الذین یقیمون الصلوة و یوءتون الزکوه و هم راکعون
که طبق اجماع علمای تفسیر و حدیث شیعه و سنی ، منظور از جمله آخر # امیر المومنین علی ابن ابیطالب است.
ولایت پیامبر و امام علی را خداوند اعلام کرده و پیامبر و امام معصوم بوده و هرگز خلاف دستور الله عمل نمی‌کنند.
آنچه مرحوم نائینی گفته چیز دیگری است.
مثلا به واسطه وجود خلفا در دین بدعت ایجاد شد از جمله نماز تراویح که بدعت خلیفه دوم بود.
امام علی دستور لغو آنرا دادند ( ولایت) اما متاسفانه مردمی که فهم از ولایت و امامت نداشته و به کجروی و بدعت های خلفای قبل عادت کرده بودند زیر بار نرفتند.
این چیزی از ولایت را حذف و رد نمی‌کند.
بلکه ولایت ناپذیری جمعی جاهل و منحرف از دین و ولایت و دستور و امر خداوند را نشان می‌دهد.
درست مثل قوم موسی که به دستور او عمل نکردند و بجای هارون ، مرید و مطیع سامری و گوساله پرست شدند.
آیا اینکه بنی اسرائیل دور سامری جمع شدند و گوساله پرست شدند ، نبوت و ولایت حضرت موسی و خلافت و ولایت حضرت هارون را رد می‌کند یا نشان دهنده تمرد و سرکشی و گمراهی بنی اسرائیل است ؟!
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم :
اللّٰهُ أَكْبَرُ اللّٰهُ أَكْبَرُ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَاللّٰهُ أَكْبَرُ اللّٰهُ أَكْبَرُ وَ لِلّٰهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلَىٰ مَا هَدانا، وَلَهُ الشُّكْرُ عَلَىٰ مَا أَوْلانا.خدا بزرگ‌تر از آن است که وصف شود، خدا بزرگ‌تر از آن است که وصف شود، معبودی جز خدا نیست و خدا بزرگ‌تر از آن است که وصف شود و ستایش ویژه خداست و ستایش ویژه خداست بر آنچه ما را بدان هدایت کرد و او را سپاس بر آنچه به ما ارزانی داشت.
اللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَهِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَهِ
خدایا ای اهل بزرگی و عظمت و ای شایسته بخشش و قدرت و سلطنت و ای شایسته عفو و رحمت
وَاَهْلَ التَّقْوی وَالْمَغْفِرَهِ اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذی
و ای شایسته تقوی و آمرزش از تو خواهم به حق این روزی که
جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ ذُخْراً وَشَرَفاً وَمَزِیْداً
قرارش دادی برای مسلمانان عید و برای محمد صلی الله علیه و آله ذخیره و شرف و فزونی مقام
اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُدْخِلَنی فی کُلِّ خَیْرٍ
که درود فرستی بر محمد و آل محمد و درآوری مرا در هر خیری که
اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کُلِّ سُوَّءٍ اَخْرَجْتَ
درآوردی در آن خیر محمد و آل محمد را و برونم آری از هر بدی و شری که برون آوردی
مِنْهُ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ
از آن محمد و آل محمد را – که درودهای تو بر او و بر ایشان باد – خدایا از تو خواهم
خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الْمُخلَصونَ
بهترین چیزی را که درخواست کردند از تو بندگان شایسته ات و پناه برم به تو از آنچه پناه بردند از آن .
عید سعید فطر یوم الله الاکبر عید اتحاد مومنین مسلمین حزب الله عید بندگی خالصانه را به جمیع مومنین مسلمین حزب الله ایران اسلامی عزیزمان و جمیع مومنین مسلمین حزب الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص عزیزمان تبریک تهنیت عرض می کنیم ، به اذن الله خداوند جل جلاله که توبه از گناهان و قصد نیت جبران را از بندگانش روزه دارانش قبول کرده باشد و مقدرات شب‌های قدر بر جمیع مومنین مسلمین حزب الله برای یک سال پیش رو بهترینها را از هر لحاظ برای جمیع مومنین مسلمین حزب الله عنایت کرده باشد به لطف سخاوتمندی کریمانه خداوند جل جلاله . التماس دعا و صلوات . و من الله التوفیق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
رهبرعزیزم عیدتون مبارک
Netherlands (Kingdom of the)
Babak
۰۸:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
التماس دعا
آخرین اخبار