دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل کودکان غزه را از گرسنگی می‌کشد

دیده بان حقوق بشر (HRW) امروز به رژیم اسرائیل در خصوص استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی هشدار داد.

دیده بان حقوق بشر (HRW) امروز به رژیم اسرائیل در خصوص استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی هشدار داد و اعلام کرد که کودکان غزه بر اثر عوارض ناشی از گرسنگی و سوءتغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

دیده بان حقوق بشر در این بیانیه گفت که کودکان غزه و همچنین مادران باردار و شیرده از سوءتغذیه شدید و کم‌آبی بدن رنج می‌برند و بیمارستان‌های غزه برای درمان آن‌ها مجهز نیستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت‌ها باید تحریم‌های هدفمند و تعلیق انتقال تسلیحات را برای تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل اعمال کنند و از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و خدمات اولیه در غزه، مطابق با تعهدات اسرائیل تحت قوانین بین‌المللی، مطمئن شوند».

عمر شاکر، نمایند فلسطین و اراضی اشغالی در دیده بان حقوق بشر گفت: «استفاده رژیم اسرائیل از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی برای کودکان غزه کشنده است. اسرائیل باید به این جنایت جنگی پایان دهد، این رنج را متوقف کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه بدون مانع به تمام غزه برسد.»

گروه هماهنگ سازمان ملل متشکل از ۱۵ سازمان بین‌المللی و آژانس‌های سازمان ملل که در مورد بحران گرسنگی در غزه تحقیق می‌کنند، در ۱۸ مارس گزارش دادند که «همه شواهد حاکی از تسریع عمده مرگ و میر و سوء تغذیه است». این گروه گفت که در شمال غزه، جایی که تخمین زده می‌شود ۷۰ درصد از جمعیت آن گرسنگی فاجعه‌باری را تجربه کنند، قحطی ممکن است در هر زمانی بین اواسط مارس تا مه رخ دهد.

وزارت بهداشت غزه تا اول آوریل گزارش داد که ۳۲ نفر از جمله ۲۸ کودک بر اثر سوء تغذیه و کم آبی در بیمارستان‌های شمال غزه جان خود را از دست داده‌اند. یک روز بعد، نهاد بین المللی Save the Children مرگ ۲۷ کودک بر اثر گرسنگی و بیماری را تایید کرد.

دکتر حسام ابوصفیه، که سرپرست بخش اطفال بیمارستان کمال عدوان است، در ۴ آوریل به دیده بان حقوق بشر گفت که ۲۶ کودک پس از تجربه علائم ناشی از گرسنگی تنها در این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. وی گفت: حداقل ۱۶ کودک فوت شده زیر ۵ ماه، حداقل ۱۰ کودک بین یک تا هشت سال و یک مرد ۷۳ ساله که از سوء تغذیه رنج می‌برد نیز فوت کرده است.

دکتر صفیه گفت که یک نوزاد دو روزه به دلیل عوارض ناشی از کم آبی بدن مادر درگذشت. «[او] شیری نداشت که به او بدهد».

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم اسرائیل عمدا از ارسال کمک‌ها، مواد غذایی و سوخت به غزه جلوگیری کرده است، در حالی که مانع کمک‌های بشردوستانه شده و غیرنظامیان را از امکانات بقا محروم کرده است. وی افزود که این نوعی "مجازات دسته جمعی" است که جنایت جنگی محسوب می‌شود.

برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
شواهد زیادی از نسل‌کشی اسرائیل در غزه وجود دارد ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند و نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
نیروهای اسرائیل به اتهام جنایات جنگی در غزه محاکمه می‌شوند
۰۸:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
نیروهای اسرائیل به اتهام جنایات جنگی در غزه محاکمه می‌شوند
Iran (Islamic Republic of)
اعتراف لاپید: دولت آمریکا نگران کارشکنی نتانیاهو درباره آتش‌ بس غزه است
۰۸:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
اعتراف لاپید: دولت آمریکا نگران کارشکنی نتانیاهو درباره آتش‌ بس غزه است
آخرین اخبار