راهیابی اثر مستند ساز فارسی به فینال جشنواره شفیلد انگلستان

فیلم شاه بانو اثر مستند ساز نورآبادی به فینال جشنواره بین‌المللی شفیلد در کشور انگلستان راه یافت.

سجاد ایمانی، مستندساز اظهار کرد: شاه بانو مستند اجتماعی بلند است که ۷ سال برای ساخت آن تلاش شده و روایتگر معضلات اجتماعی ناشی از ناباروری در سطح جامعه است.

جشنواره فیلم شفیلد یکی از ۶ جشنواره معتبر جهان در حوزه مستند است و در این دوره آثار کارگردان‌های ایران، ونوزوئلا، هند، رومانی و چین به مرحله نهایی آن راه‌یافته‌اند.

مستندساز فینالیست جشنواره شفیلد با بیان اینکه فینال این جشنواره ۶ ژوئن مصادف با ۱۷ خرداد امسال در شهر شفیلد انگلستان برگزار و برگزیده نهایی معرفی می‌شود، افزود: راه‌یافتگان به مرحله نهایی هم از حمایت مالی ۲۵ هزار دلاری بهره‌مند شده‎‌اند و جایزه ۱۲۰ هزار دلاری به برگزیده نهایی تعلق می‌گیرد.

سجاد ایمانی کارشناس ارشد سینما و عضو کانون سینمای ایران و فیلم‌ساز برجسته فارس و کشور است و عنوان‌های بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم تهران، بهترین مستند از نظر مخاطبان در جشنواره فیلم حقیقت، برگزیده جشنواره فیلم فجر و چندین عنوان کشوری و بین المللی دیگر را در کارنامه دارد.

سجاد ایمانی متولد ۱۳۶۷ در استان فارس شهر نورآباد ممسنی، کارگردان و تهیه کننده است. او دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی است. از نمونه آثار او می‌توان به مستند «من تهرانی بودم» اشاره کرد. 

این مستند ساز و کارگردان جوان تاکنون در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی آثار زیادی را کارگردانی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تشریفات خصوصی، رحیم آقا، پاییزان، جوگر و خنده بی دلیل گوزن‌ها اشاره کرد.

برچسب ها: مستند ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.