ذخیره ۶۰ میلیون مترمکعب آب باران در سازه‌های آبخیزداری فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: درپی بارش‌های اخیر در بند‌های آبخیزداری استان ۶۰ میلیون متر مکعب آب، جمع‌آوری و ذخیره شد.

حجت الله مرادی گفت: در بارندگی سامانه‌ی اخیر که از هفته گذشته استان را تحت تاثیر قرارداد ۶۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های فارس ذخیره‌سازی و جمع آوری شد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: درپی بارش‌های اخیر در بند‌های آبخیزداری نقاط مختلف شهرستان‌های استان ۶۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره و استحصال شد.

او افزود: در این راستا ۴۵۵ بند و سازه‌های آبخیزداری در ۲۷ شهرستان استان از جریان‌های سطحی و روان آب‌ها را استحصال و ذخیره کرده اند.

مرادی تصریح کرد: شهرستان‌های ممسنی، اقلید، فیروزآباد، فسا و سپیدان بیشترین حجم آبگیری را برای خود ثبت کرده اند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری علاوه بر استحصال آب نقش مهمی در کنترل و کاهش خسارت ناشی از سیلاب داشته به نحوی که در این سامانه بارشی هیچ سیل مخربی در استان گزارش نشد. 

او افزود: آبگیری این پروژه‌ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک وکاهش خسارات سیلاب تأسیسات شهری، روستایی وزیر بنایی، منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی، چشمه‌ها وقنوات دراین مناطق گردیده و اثرات قابل توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تأمین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز به ویژه روستا‌ها و دیگر مناطق زیر دست دارد.

گفتنی است در استان فارس بیش از ۴۰۰ طرح آبخیزداری وآبخوانداری و ۵۰ طرح پخش سیلاب که هرکدام از این طرح‌ها شامل ۱۰ تا ۱۲۰ سازه آبخیزداری از انواع مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.