تلاش ۴ گروه در خراسان شمالی برای رویت هلال ماه شوال

رئیس ستاد استهلال خراسان شمالی گفت: چهار گروه از روحانیون و متخصصان علم نجوم در رصدخانه و یکی از ارتفاعات برای رصد ماه تلاش می‌کنند.

 حجت الاسلام نعمت الله آزموده  گفت: چهار گروه پنج نفره در شهر‌های بجنورد، اسفراین، آشخانه و جاجرم برای رویت هلال ماه شوال اعزام می‌شوند.

او با عنوان اینکه ظهر  دیروز مقارنه ماه و خورشید شکل گرفته است، افزود: یقیناً غروب فردا سه شنبه رؤیت هلال ماه شوال با تلسکوپ‌های ابتیکی و دور بین امکان پذیر است و حتی نیم ساعت بعد از غروب با چشم غیر مسلح نیز ماه قابل رویت است.

رئیس ستاد استهلال خراسان شمالی گفت: ایران و هندوستان شرایط خوبی برای رویت هلال ماه شوال دارند. 

اقامه نماز عید در ۲۳ نقطه از استان

همچنین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی هم به خبرگزاری صدا و سیما گفت: نماز عید سعید فطر با حضور گسترده اقشار مردم مومن در ۲۳ نقطه استان اقامه می‌شود.
حجت الاسلام جلیل محمدی افزود: این آیین عبادی در مرکز استان براساس برنامه ریزی‌ها در مصلای امام خمینی (ره) و به امامت حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد ساعت ۷ صبح اقامه می‌شود.
نمازگزاران مهر و زیر انداز همراه داشته باشند و سعی کنند به موقع در این مراسم حاضرشوند.

زکات فطره ۵۵ هزار تومان

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رئیس شورای زکات استان هم پیشتر در شورای زکات استان گفت: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان ۵۵هزار تومان تعیین شده است.
حجت الاسلام و المسلمین نوری افزود: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آنها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۵۰ هزار تومان و برنج ایرانی۲۵۰ هزار تومان تعیین و اعلام شد.
او گفت: میزان کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز۱۵ هزار تومان و کفاره افطار عمد نیز ۹۰۰ هزار تومان است.
رییس شورای زکات خراسان شمالی گفت: زکات فطریه به منزله عیدی نیازمندان است و باید تا قبل از ظهر روز عید پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.