صادرات کالا از مرز پرویزخان در روز‌های عید فطر انجام نمی‌شود

مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت: صادرات کالا در مرز رسمی پرویزخان در روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه به دلیل تعطیلات عید فطر در کشور عراق انجام نمی‌شود.

امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت: تعطیلی مرز رسمی پرویزخان در روز‌های عید فطر تنها برای صادرات کالا اعمال می‌شود و حوزه ترانزیت و بخش مسافری طبق روال گذشته در این مرز فعال است و بدون وقفه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در روز‌های عید فطر تمام نیرو‌های اداری پایانه و سایر حوزه‌ها همچون گمرک کماکان طبق روال گذشته در مرز حضور دارند ولی با توجه به عدم مراجعه ناوگان حمل و نقل و تجار عراقی برای تخلیه و بارگیری از تجار و رانندگان کشورمان می‌خواهیم که از ارسال محموله‌های صادراتی به مرز خودداری کنند.

روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است که عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.