تلاش دولت سیزدهم در فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد، بی‌سابقه است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: دولت سیزدهم در طول ۲ سال گذشته، برای فعال‌سازی واحد‌های راکد تلاش زیادی کرد که رکوردی در طول ده‌ها سال گذشته بوده و بی‌سابقه است.

اکبر ابدالی  با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: فعال‌سازی این واحد‌ها نشان می‌دهد محیط عمومی کسب‌وکار، محیط خوبی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: در بخش صادرات اقدام‌های خوبی انجام شده، ولی پیدا کردن و راه‌یابی به بازار‌های جدید زمان‌بر است.

او ادامه داد: زیرساخت‌های راه‌یابی به بازار‌های جدید مالی را دولت سیزدهم با توافقاتی از جمله شانگهای و بریکس هموار کرده است.

به گفته ابدالی، وزارت صنعت نیز بسته حمایتی را برای استان‌ها آماده می‌کند تا برای کمک به شعار سال استفاده کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  بیان کرد: سال گذشته در تامین مالی نیز با وجود این‌که بانک مرکزی سیاست انقباضی در پیش گرفته توانستیم تسهیلات خوبی در قالب تبصره ۱۸ و صندوق امید به واحد‌های تولیدی پرداخت کنیم.

ابدالی با اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای تحقق شعار سال در قم، گفت: سرمایه‌گذاران استان را از راه‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید حمایت می‌کنیم تا این واحد‌ها بتوانند توسعه یابند و حجم، تنوع و خطوط تولید را افزایش دهند.

مدیرکل صمت قم عنوان کرد: برای واحد‌های جدید هم در استان محدودیت زمین و آب داریم و نمی‌توانیم اجازه دهیم صنایع آب‌بر در استان مستقر شوند و باید به سمت صنایع سازگارتر و دانش‌بنیان با فناوری بالا حرکت کنیم.

ابدالی با بیان این‌که مشارکت مردم قسمتی از شعار سال هستند، گفت: صنایع دولتی یا شبه‌دولتی در استان بسیار محدود است و اکثر واحد‌های صنعتی مردمی است یا با مشارکت مردم ایجاد شده است و امید داریم از عموم مردم برای نظارت بر بازار استفاده کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  با تاکید بر این‌که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در هر زمینه در اولویت کاری استان قرار دارد، اضافه کرد: در پرداخت تسهیلات تکلیفی مثل تبصره ۱۸ یا تسهیلات یارانه‌دار و قرض‌الحسنه شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت قرار دارند.

ابدالی افزود: هر چه قیمت‌ها را در سطح منطقه‌ای کنترل کنیم بازار واحد‌های تولیدی ما قدرت بیشتری می‌گیرد که به جهش تولید کمک می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  عنوان کرد: ناظران افتخاری نیز در کشف کالای قاچاق که ضربه شدیدی به بخش تولید می‌زند، کمک می‌کنند.

او ادامه داد: در بخش معدن نیز امسال باقدرت جلو می‌رویم تا ظرفیت‌های معدنی استان در چند سال آینده شکوفا شود و مراحل اکتشافی پیشرفت کند.

به گفته ابدالی، امسال ۱۵ نمایشگاه تخصصی را برگزار خواهیم کرد که نمایشگاه‌های شاخص کفش، ملزومات کفش و پلاستیک از جمله آنهاست که هم‌زمان تجار و هیات‌های خارجی و سفرای کشور‌های مختلف را دعوت کنیم تا از ظرفیت‌های صنعتی و صادراتی استان مطلع و بهره‌مند شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  با اشاره به این‌که یکی از مشکلات صنعت، نقدینگی است، گفت: بخش صنعت و تولید همیشه نیازمند نقدینگی و گردش مالی است؛ اگر دولت در این زمینه تدبیر کند، انقلابی در تولید رخ می‌دهد.

ابدالی افزود: از طرف دیگر مبالغ و سرمایه‌های خرد زیادی دست مردم است که باید تدبیری شود تا سرمایه‌های خرد مستقیم وارد سرمایه‌گذاری صنعتی شود.

مدیرکل صمت قم بیان کرد: حلقه واسط می‌خواهیم که سرمایه‌ها را به بخش تولید منتقل کند، مورد اعتماد مردم باشد و سودآوری داشته باشد؛ اگر این اتفاق بیفتد جهش خوبی در تولید کشور اتفاق می‌افتد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: در مرحله بعد برای توسعه صادرات، دولت سیزدهم پیمان‌های خوبی مثل شانگهای و بریکس منعقد کرده و ایران به جمع این کشور‌ها پیوسته که باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.