صدور احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری با اعمال ضریب ۲۰ درصد افزایش

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق ناشی از تصویب‌نامه هیات وزیران خبر داد.

رضا فیضی نژاد گفت: در اجرای تصویب نامه شماره ۳۰۳۴ مورخ ۱۴فروردین ماه ۱۴۰۳ هیات محترم وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته، و موظفان تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰درصد صادر شده است.

تصویر احکام از ۲۱ فرودین ماه قابل مشاهده خواهد بود

وی ادامه داد: تصویر احکام حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان در سایت صندوق به نشانی cspf.ir بارگذاری و منتشر می‌شود که از روز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه قابل مشاهده خواهد بود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش می‌شود که این افزایش ۲۰درصد با حقوق فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شود.

از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم چه خبر؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای بند «یک» الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی یادآور شد: تهیه و تدوین پیش نویس آیین نامه مربوط به اجرای متناسب سازی در برنامه هفتم، با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در مرحله ویرایش نهایی است.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پس از ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه به صندوق بازنشستگی کشوری، متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق از تاریخ اجرای مقرر در قانون مورد اشاره در بالا، اعمال و احکام مربوطه نیز صادر خواهد شد.

نمایندگان در جلسه علنی (یکشنبه ۲۸ آبان ماه سال گذشته) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم، با بند الحاقی ماده ۲۹ این لایحه با ۱۲۷ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ماده ۲۹ لایحه مذکور؛ به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله:

-۱ بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.

-۲ بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.

-۳ بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.

-۴ بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.

-۵ بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.

تبصره ۱ – اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

تبصره ۲ – اصلاحات فوق در قوانین صندوق‌های بازنشستگی به استثنای صندوق‌هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آن‌ها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می‌گردد.

تبصره ۳ – ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

تبصره ۴ – اشخاص موضوع این حکم با رضایت خود و موافقت دستگاه‌های ذی ربط میتوانند بدون نیاز زمان‌های مذکور در بند‌های (۲) الی (۵) تا سقف سن موضوع تبصره (۱) حسب مورد به خدمت ادامه دهند. خدمت مازاد بر اساس قوانین و مقررات مربوطه امکان پذیر است.

تبصره ۵ – چنانچه دستگاه‌ها به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند حسب مورد می‌توانند بدون لحاظ زمان‌های مذکور با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و موافقت معاون اول رئیس جمهور بر اساس قوانین مربوط نسبت به صدور احکام بازنشستگی آنان اقدام کنند.

تبصره ۶ – افرادی که تقاضای خود مایل به بازنشستگی زودتر از موعد فوق الذکر باشند، بازنشستگی آن ها مطابق قوانین مربوطه و بدون رعایت بند‌های (۱) تا (۵) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان مطابق احکام این سند برقرار خواهد شد.

همچنین با نظر قالیباف رئیس مجلس بند (خ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم مغایر با اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داده شد و حذف گردید.

براساس بند (خ) حذف شده ماده ۲۹ لایحه مذکور؛ به منظور ایجاد نظام تأمین اجتماعی پایدار و تضمین حقوق بیمه شدگان جدید از ابتدای اجرای برنامه، نظام تأمین اجتماعی بیمه شدگان جدیدالورود بر اساس اصول ذیل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان و دستگاه‌های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تعیین شرط سن ۶۵ سال برای مرد و ۶۰ سال برای زن و سابقه بازنشستگی ۳۵ سال برای مرد و ۳۰ سال برای زن؛ مستخدمین موجود با رضایت کتبی خود نیز می‌توانند مشمول حکم این جزء قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
دوستان و هموطنان بازنشسته ای که چشم براه همسان سازی هستند و منتظر 40 درصد اند باید بدونن که اصلا این خبرا نیست. آخر این 40 درصد 1 یا 2 میلیون تومن میشه. یعنی 40 درصد از کل اختلاف حقوق بازنشسته با شاغل همرده هست. بنابراین اگه اختلاف حقوق شاغل با بازنشسته 5 میلیون باشه، 40 درصد 5 میلیون میشه 800 هزار تومن. پس فکر نکنید قراره یک جا 40 درصد به کل حقوق بازنشسته اضافه بشه. این را گفتم که بعدا تو ذوق تون نخوره. دقیقا همسان سازی تامین اجتماعی این شکلی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
ماشالا همه دهنشون بازه پول مفت میخوان!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
لطفا ازطریق آموزش وپرورش و بازنشستگی کشوری درمور د رتبه بندی معلمین بازنشسته مهر ماه ۴۰۰ پی گیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
افزایش حقوق اگر به صورت پلکانی صورت می گرفت تفاوت بین حقوق ها کمتر میشد یعنی حداقل به حداکثر برسد وبرابر عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
دولت ۲۰٪ حقوقها اضافه می‌کنه از اون طرف ۱۰۰٪ به اجناس اضافه میشه با افزایش ۲۰٪ و دلار ۶۶ تومن چجور میشه زندگی کرد. حقوق ما الان ۱۲ تومنه ۲ تومن اضاف بشه میشه ۱۴ که فقط ۵ ملیون اجاره فعلا تا برج ۶ که بعد اضافه می‌کنه صاحب خونه باید حتما ۶یا۷اجاره بدیم بنظر شما با سه تا بچه میشه با ماهی ۶،۷ تومن زندگی کرد. این کشور کلا از داخل و از بیرون پوکیده و به این راحتی هم درست بشو نیست
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۳:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
تصویر فوق نمی تواند معرف بازنشستگان باشد کم نیستند بازنشستگان که با گذشت سالهای متوالی از بازنشستگی اما همچنان مشغول بکار هستند و بیشتر از شاغلین کار می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
دولتها و مجالس خیانت کار ایران باید تفاوت ۲۰ درصد افزایش حقوق و چهل و پنج‌درصد نرخ تورمی که به توده مردم هر سال تحمیل می کنند یعنی حدود ۲۵ درصد، حال یا کمتر و بیشتر ،سالیانه از حقوق کارکنان و کارگران کم کنند و این همه غوغا و‌ وقت و هزینه صرف تصویب بیست درصد یا هجده درصد و یا ...افزایش حقوق نکنند و هی منت سر مردم بگذارند که دارند به انها خدمت می کنند چون فقط زحمت گرفتن این بیست درصد را روی دوش مردم می گذارند که از یک جیب دولت در بیاورند و‌ در جیب دیگر ان بگذارند و در واقع فقط می توانند انرا نگاه کنند نه اینکه استفاده کنند چون هنوز از جیب انها بیرون نیامده، از قبل باید با گذاشتن ۲۵ درصد روی ان بکنند توی جیب دیگرخود انها که الت دست اژدهای هفت سر فساد هستند!!!!!
اینطوری شاید متوجه بشوند که دارند چطوری این ملت را نابود می کنند و جیب ایل و تبار خود را پر می کنند و نیز متوجه بشوند که با این روش خیانت کارانه تا چند سال دیگر می توانند با یک حساب سرانگشتی ،حقوق و‌دستمزد را عملا صفر بکنند با کاهش ۲۵درصد سالیانه و توده مردم را همه از هستی و زندگی ابتدایی ساقط دایمی بکنند!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۱۳:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
با سلام. چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشد، مالیات رو که از مردم از ابتدای سال اون یک درصد رو که قرار بود.برای همسان سازی کم کنند دارند اجرا می کنند. دولت فقط دست بگیر داره. حقوق بازنشستگان فرهنگی که قبل سال 1400بازنشسته شدند با فرهنگیان بازنشسته جدید و شاغلین فرهنگی حدود هشت میلیون و یا بیشتر کمتر هست. تا کی بازنشستگان فرهنگی زیر خط فقر زندگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
یه بازنشسته آموزش و پرورش حقوقش تا سال قبل که 12 بود این همه کار آخرش حقوق یه کارگر بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
اگه پولی گه میدیم به بیمه طلا بخریم بعد 30 سال هی ارزشش بیشتر میشه
ولی حقوق بازنشستگی هر ارزشش کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
بااین تورم بابیست درصد می توانیم نان و سیب زمینی یاپنیر بخوریم گوشت بالای پانصد تومان و مرغ ماهی یکدفعه.
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
اینا میگی زمین گیر که شدیی بازنشست بشی مرد ۶۵ سال با ۶۰ سال سابقه زن ۶۰ سال با ۳۰ سال سابقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
دولت مسئول رفاه سعادت خوشی سلامتی و خوشبختی ملته !

ماها که کارمند و دبیر و کارگر دولت بوده ایم مدام کاسه چکنم چکنم در دست سربراستان حق داریم تا روزمون شب شود و شبمون روز.
منتظر پایان عمرو خلاصی از زندگی سمج خودمون
شرمنده اطفال و خوردمون !!!

جایگاه دولت کجاست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نرخ تورم بیش از ۶۰ درصدی است سوال اینجاست که پس چرا حقوق فقط ۲۰ درصد افزایش یافته است.
۱۲:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
نرخ تورم بیش از ۶۰ درصدی است سوال اینجاست که پس چرا حقوق فقط ۲۰ درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
کاش yjc صدای ما رو به گوش مسئولین میرسوند
بهشون بگین چون ۱درصد مالیات از فروردین اعمال شده پس افزایشای مارو هم الان بدین ۴۰ درصد متناسب سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
یک درصدمالیات برارزش افزوده ابلاغ شده ازمتناسب سازی خبری نیست پس کی قانون مدیریت خدمات کشوری اجرامیشودچه افزایش حقوق چه دربیمه تکمیلی قانونی که ازسال86به تصویب رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
بیمه من که دارم با بدبختی زندگی میکنم گرون کردن یه عده‌ای واقعا دارن سواستفاده میکنن من که راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
یکی از مراکز تولید نارضایتی در بین آحاد مردم سازمان تامین اجتماعی است متاسفانه با بازی با کلمات اضافه کار پرسنل کارمندان این سازمان در کسر حق بیمه بازنشستگی محاسبه ولی برای سایر کارمندان دولت اضافه کار از شمول محاسبه حقوق بازنشستگی خارج گردیده است؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
ما میمانیم ظلم میمیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
بیست درصد افزایش حقوق دویست درصد تورم و گرونی هرروز بدبختر از دیروز.مقام انسانیتو داریم با پوست و گوشتمون لمس میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
ولعنت خدا بر قوم ظالم وجاهل ودروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
فقط دیوار بازنشسته تامین اجتماعی از همه کوتاه تره
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۱:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
افزایش حقوق ۲۰ درصد بازنشستگان در زمان دولت احمدی نزاد بوده است و نه در سال ۱۴۰۳
Iran (Islamic Republic of)
محمد طهماسبی
۱۱:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
والا قباحت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
سلام کارکنان فرهنگی معلمین بازنشسته یکم مهر ۱۴۰۰ برابر مصوبه مجلس از امتیازات رتبه بندی برخوردار میشوند ولی احکام رتبه آنان تاکنون در حکم بازنشستگی انجام نگردیده است باتوجه به اینکه قبلا رتبه نیز تعیین گردید لطفا رسیدگی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
به قول هاشمی رفسنجانی ، معلمان و آموزش و پرورش مصرف کننده هستند و نصف حقوقشون زیادیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
در سال ۱۴۰۳ افزایش حقوق پایه ۳۵ درصد اعلام شده است ولی شامل حال کارکنان مخابرات (رسمی، قراردادی و شرکتی) نمی شود.گفته می شود میزان افزایش حقوق کارکنان مخابرات بین ۲۷ تا ۲۹ درصد اضافه می شود در حقیقت حقوق های کمتر، افزایش بیشتری دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
یه سری ارگان ها حقوقشون بالای 20 حالا یه بازنشسته به زور 12 برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
باید خجالت بکشید چند ساله حقوق یک سوم تورم افزایش پیدا می کنه اسم این افزایش نیست کاهشه! قابل توجه این که دولت هر سال دلار را با بیش از 100 درصد افزایش قیمت می فروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
پس چرا همسان سازی اجرا نشد ؟؟

قرار بود علاوه بر ۲۰ درصد افزایش سالانه
۴۰درصد هم افزایش مربوط به همسان سازی اجرا بشه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
زنگ زدم تهران گفت نمیدونیم کی اجرا بشه خدا میدونه کی بدن
باید الان اضافه میشد با همین ۲۰ درصد بازنشسته های محترم شمام همه تماس بگیرین با بازنشستگان کشوری درباره ۴۰درصد بگین تا صدامون به گوششون برسه پیگیری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
عیدی تو سرتون بخوره که ندادین حداقل حقوق فروردین مددجویان بهزیستی رو بدین امروز۲۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
باید متناسب سازی را اجرا می کردند چون یک درصد مالیات برارزش افزوده از ابتدای سال اعمال شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
آفرین
باید ۴۰درصدم الان میدادن
من زنگ زدم تهران
گفتن ۴۰درصد نمیدونیم کی اضاف بشه
خدا میدونه کی بدن دیگه
به همه ۱و خرده ای دادن حدودا
مسخره شو درآوردن
Iran (Islamic Republic of)
م.ص
۱۰:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
واقعا دستسان درد نکند .زحمت کشیدند. اینهمه خبر و هیاهو و نظر نمایندگان و غیره و غیره . بیست درصد اضافه شد. سواره از پیاده که خبر ندارد . با حقوق 70 میلیونی مسئولین( البته در ظاهر و بطور رسمی اعلام شده که فکرکنم بیشتر از اینها باشد). فکر نکنم چیزی دست طبقات پایین را بگیرد . به خداوند منان امید داریم و روزی ما دست اوست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
تو این روز ها واقعا مردم تحت فشار هستن .... شرایط این قدر تو استان های ضعیف بدتر شده که از لحاظ رفاه و آموزش تا ۸۰ درصد توان مردم پایین اومده و خوشحالی و شادی بین مردم کم و نابود شده ... خود شخص خودم و خانوادم از فشار شغل آزاد و کارگری خسته شدیم و بیمه و اندوخته ای نداریم ..هفت روز هفته تا ۱۴ کار می کنیم و درآمد نداریم بعضی از فامیل هم تصمیم به مهاجرت گرفتن برای آینده فرزندان.... آخرش می خواد به کجا ختم بشه .... مسولین می خوان چه کار کنن بیچاره شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
صدور احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل چه خبر؟!
۰۹:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
صدور احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل چه خبر؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
از کجا درآوردی این مزخرفات رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
خودت فهمیدی چی نوشتی ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار