نوروزی:

قزوین در حوزه‌های گوناگون ویترین انقلاب اسلامی شود

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: زیرساخت‌های ایجاد شده توسط انقلاب اسلامی در قزوین بی نظیر است و این استان باید در آینده به ویترین انقلاب اسلامی تبدیل شود.

مجتبی نوروزی معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: رشد علمی ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی است و از آنجایی که علم زیربنای تمدن است و کشوری که صاحب علم است، صاحب تمدن و تکنولوژی خواهد بود، تنها همین استان قزوین می‌تواند ویترین انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نگاه سرافرازانه حلقه مفقوده جامعه است، بیان کرد: ما وارث یک انقلاب بزرگ با دستاورد‌های زیاد هستیم که نظام سلطه در ۴۵ سال گذشته با تمام توان سعی کرده آن را نادیده بگیرد.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ماندگاری انقلاب اسلامی را نشان از حقانیت آن دانست و گفت: انقلاب اسلامی صاحب سبک و حرفه است و در منطقه و جهان صاحب عزت است و ما باید بر خودمان ببالیم.

نوروزی حل معضل بیکاری در کشور نیازمند نیروی کار ماهر است و اضافه کرد: برای حل معضل بیکاری باید تلاش کنیم نظام مهارتی در کشور سامان پیدا کند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بیش از پیش شناخه شود.

این مسئول با اشاره به این موضوع که افراد دارای مدرک دکترا بعد از اخذ مدرک باید در کلاس‌های مهارت آموزی شرکت کنند، اظهار کرد: هزینه‌های زیادی برای تحصیلات در کشور صرف می‌شود، اما متناسب با نیاز جامعه نیست، مثلا سرانه دانشجویی سالانه یک میلیارد ریال بوده، اما سرانه مهارتی ۵۰ میلیون ریال است، در حالی که اگر هزینه‌های صرف شده در دانشگاه‌ها برای آموزش مهارت‌ها صرف شود و نظام مهارتی کشور سامان یابد، شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود.

در پایان این مراسم از زحمات و اقدامات علی طاهرخانی مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین تقدیر و تشکل شد و سیروس صارمی به عنوان سرپرست مدیرکل جدید معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.