وزیر جنگ اسرائیل: در زمان مناسبی برای آزادی اسرا قرار داریم

یوآو گالانت اعلام کرد: اکنون در زمان مناسبی برای آزادی اسرا از دست حماس قرار داریم.

آزادی اسرای در بند حماس یکی از ۳ هدف اصلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ غزه به شمار می‌رفت. با این حال، پافشاری نتانیاهو بر آتش بس موقت به جای دائم و عدم آزادی اسرای فلسطینی، مانعی بزرگ در روند مذاکرات میان دو طرف محسوب می‌شود. 

به گزارش الجزیره، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد اسرائیل اکنون در زمان مناسبی برای بازگرداندن اسرای خود از دست حماس قرار دارد. 

وی در گفتگو با سربازان جدیدی که به خدمت فراخوانده شده اند، افزود: ما بالاترین تعهد ممکن را برای بازگرداندن اسرای خود از غزه داریم. جنگ چند ماه اخیر باعث شد اسراییل انعطاف پذیر شده، آزادانه عمل کند، و از همه مهمتر بتواند تصمیمات سختی را برای آزادی اسرای خود انجام دهد. 

گالانت با اشاره به مذاکرات میان طرفین برای تبادل اسرا، مدعی شد: بر این باورم ما اکنون در لحظه مناسبی قرار داریم، اما طرف مقابل است که باید در این باره تصمیم گیری کند. پس از این مذاکرات، ما به میدان جنگ بازخواهیم گشت و هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد. 

پیش از این رژیم صهیونیستی اقدام به خارج کردن بخش اعظمی از نیرو‌های خود از مناطق مرکزی و جنوبی غزه کرده بود. مقامات صهیونیست می‌گویند این عقب نشینی تاکتیکی بوده و این نیرو‌ها پس از تجدید قوا آمادگی دارند دوباره به عملیات در غزه به ویژه در منطقه رفح بازگردند. 

مقامات حماس می‌گویند اکنون توپ در زمین فلسطینیان نیست و این مقامات صهیونیست هستند که باید با عقب نشینی نیروهایشان از غزه، اجازه بازگشت آوارگان به شمال این باریکه، و تبادل اسرا به حصول توافق کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟ و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
کشتار کودکان غزه مایه ننگ بشریت است
بعد از گذشته 6 ماه و 5 روز آمریکا جنایتکار از اقدامات رژیم صهیونیستی جنایتکار در نوار غزه ناامید شده است
به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 13 هزار کودک در جنگ غزه کشته شده اند.
آمریکا جنایتکار در جنگ غزه جز کشتار دستاوردی نداشته است.
ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت اوهایوی آمریکا گفته اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد. کسی چه می‌داند، شاید قرار است پیش‌بینی شهید ابو مهدی مهندس را همگی با چشمان خود ببینیم که گفته بود آمریکا به دست ترامپ از بین می‌رود.
رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان، دست به قمار خطرناکی زده است‌،چرا که نقض صریح قوانین بین‌المللی در این جنایت از یک‌سو و موج محکومیت این اقدام از سوی کشورهای مختلف از سوی دیگر نشان می‌دهد همه چیز برای تأدیب سخت حاکمان شرور اسرائیل کودک‌کش آماده است و ایران بر اساس اصل قانونی ‌مقابله به مثل و دفاع مشروع حق مسلم خود می‌داند که انتقام سخت خود را از اسرائیلی‌ها بگیرد.
برای آنکه پیامدهای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه دامن آمریکا را نگیرد، سخنگوی کاخ سفید تلاش کرد از هر‌گونه اظهار نظر درخصوص این جنایت تروریستی خودداری کند. این در حالی است که اسکای‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که تل‌آویو، واشنگتن را از این حمله مطلع کرده بود. بنابر این آمریکایی‌ها در این جنایت شریک جرم بوده‌اند و باید انتقام پس بدهند.
آخرین اخبار