ثبت تصویر ۲ قلاده پلنگ ایرانی در شفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تصاویری از ۲ قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سیاه مزگی شفت به ثبت رسیده است.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: بعد از ماه‌ها تلاش و زحمات شبانه روزی، محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت موفق شدند با نصب دوربین تله‌ای برای نخستین بار از ۲ قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سیاه مزگی تصویربرداری کنند.

او با بیان اینکه یکی از این پلنگ‌ها در حال خوردن شکار خود در دام دوربین تله ای محیط بانان افتاده است، افزود: همراهی همه دوستداران حیات وحش و اهالی بومی مناطق چهارگانه در حفظ تنوع زیستی استان ضروری است.

به گفته عشوری، با توجه به اینکه مشاهده پلنگ ایرانی به عنوان گونه جانوری شاخص در منطقه حفاظت شده نشانگر پویایی اکوسیستم و به تبع آن پویایی جمعیت سایر گونه‌های حیات وحش به خصوص گوشتخواران بزرگ جثه است، لذا ضرورت دارد همه اهالی منطقه و دوستداران محیط زیست همکاری کنند تا بتوانیم این گونه‌های ارزشمند را در زیستگاه طبیعی خود حفظ کنیم و شاهد روند زادآوری و افزایش جمعیت آن در منطقه باشیم. 

ثبت تصاویر ۲ قلاده پلنگ ایرانی در شفت

پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
به نظرم دسته چپ یکی به درد اومده چون خوب راه نمیره