چتر حمایتی موقوفه ماه رخسار معتمد وزیری بر سر هزار یتیم و نیازمند کردستانی

موقوفه مرحومه ماه رخسار خانم معتمد وزیری که سالهاست در امور خیریه در استان کردستان فعال است، در جدیدترین اقدام خود هزار یتیم و نیازمند کردستانی را تحت پوشش گرفت.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و موقوفه یاد شده و همچنین افطاری ۳۰۰ نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان در سنندج گفت: امروز حدود هزار کودک بی سرپرست به نیت خیر چندین سال پیش بانویی که سال‌هاست از این دنیا رفته‌اند، صاحب حامی و سرپرست می‌شوند که این خود عنصر جاودانگی این بانوی نیک‌اندیش است.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد کردستان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: این اقدام زمینه‌ای برای ورود هرچه بیشتر خیران برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین و تقبل سرپرستی آنها باشد.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان این نهاد چند کار را در راستای ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری و استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین برای تأمین بخشی از نیاز‌های معیشتی نیازمندان در دستور کار قرار داده است که از جمله آنها می‌توان به دیدار با خانواده تحت حمایت در قالب طرح مفتاح‌الجنه، طرح اطعام و افطاری نیازمندان و حامی‌یابی برای ایتام تحت پوشش اشاره کرد.

برخی موقوفات در کردستان مانند موقوفات ماه‌رخسار معتمدوزیری، که از خاندان‌های اصیل و قدیمی این دیار است، غیرمتصرفی بوده و تولیت آن توسط معتمدین اداره می‌شود و نام این خاندان را در سنندج، زنده نگه داشته است.

برچسب ها: وقف ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.