امکان پرداخت زکات فطریه از کارتخوان های نانوایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : مردم می‌توانند علاوه بر استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در مصلاها، مساجد و اماکن نماز عید فطر و بیش از ۱۳۰ مرکز نیکوکاری در استان، از طریق دستگاه‌های کارتخوان در نانوایی‌ها زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در خصوص نحوه دریافت زکات فطریه گفت : در تمام مصلا‌ها و مساجد و اماکنی که نماز عید سعید فطر اقامه خواهد شد، پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره از ابتدای صبح مستقر خواهند بود.

وی افزود: بیش از ۱۳۰ مرکز نیکوکاری هم آمادگی لازم را برای دریافت زکات فطره در سطح شهرستان‌ها و محلات را دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در خصوص تمهیدات ویژه اتخاذ شده برای دریافت زکات فطریه امسال تصریح کرد: امسال تمهیداتی ویژه‌ای اتخاذ شده این است که بیش از ۱۶۰۰ نانوایی دارای سهمیه آرد دولتی، بر روی دستگاه‌های کارتخوانشان قسمت پرداخت زکات فطره فعال شده و ۲۴ ساعت قبل از عید فطر و ۴۸ ساعت بعد از عید فطر مردم عزیز استان می‌توانند از طریق نانوایی‌ها زکات فطره خودشان را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شماره حساب مستقلی بر روی همه دستگاه‌های کارتخوان در نانوایی‌ها تعبیه شده که مبلغ واریزی مستقیماً وارد حساب دبیرخانه شورای زکات می‌شود.

طاهری اشاره‌ای به در نظر گرفتن اولویت در هزینه شدن زکات فطریه واریزی مردم داشت و گفت: تمهیدات لازم اتخاذ شده است که تمام وجوهات مردم عزیز استان در اولین فرصت و کوتاه‌ترین زمان ممکن با اولویت زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای فرزند ایتام و خانواده‌های دارای بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر ان‌شاءالله پرداخت شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان ۴۰ رأس گوسفند به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان توسط یکی از خیرین اهدا خواهد شد، اعلام کرد: به همت کمیته امداد منطقه چهار کرمانشاه طی برنامه‌ریزی صورت‌گرفته پس از بسته‌بندی بهداشتی به تعداد ۷۶۰ بسته دو کیلویی و شناسایی نیازمندان، در بین مددجویان منطقه چهار توزیع می‌شود.

در استان کرمانشاه ۷۵ هزار خانواده از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بهره‌مند هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.