تدوین طرح جامع حجاب و عفاف در مدارس کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید طراحی، تدوین و اجرای طرح جامع حجاب و عفاف در مدارس، خانواده و جامعه اولویت اصلی ما در سال ۱۴۰۳باشد.

رضا رضایی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند؛ "فرهنگیان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند" گفت: آموزش و پرورش نیز وسیله و بستر پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش افزود: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش خواهد بودو به همن خاطر، در دولت مردمی سیزدهم، ستاد اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شد و اقدامات متعددی را آغاز کرده است.

رضایی بر تقویت هویت اسلامی و ملی در بین دانش‌آموزان تأکید کرد و بیان داشت: در هدف‌های کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر تربیت انسانی موحد، مؤمن و معتقد، متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت، حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه وصلح جو، ولایت‌مدار، منتظر و تلاشگر و متخلق به اخلاق اسلامی تأکید شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه باید مأموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت باشد، گفت: با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاهد پیشرفت و اعتلای نظام آموزش و پرورش و در نتیجه کشور خواهیم بود و در این راستا تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید با آموزش و پرورش همگرایی و هم‌افزایی داشته باشند.

رضایی با تاکید بر تشکیل کمیته اجرایی سازی جلسات هئیت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش استان گفت: تدوین طرح جامع حجاب و عفاف در مدارس، خانواده و جامعه باید اولویت اصلی هئیت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۳ باشد.

وی بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان فرهنگی و رزمندگان دوران دفاع مقدس در ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در این هیئت تاکید کرد و افزود: توجه به فعالیت‌های تربیتی رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار