فرمانده مرزبانی:

اشتباه فردی عامل وقفه مبادلات تجاری در پایانه مرزی میلک بود

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: پل میلک واقع در مرز ایران و افغانستان محل تجارت و یکی از گذرگاه‌های مرزی و اقتصادی مهم کشور محسوب می‌شود و اشتباه فردی عامل وقفه مبادلات تجاری بود و هم اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد.

 سردار احمدعلی گودزی  در حاشیه بازدید از مرز میلک گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار خودرو از این مسیر ورود کرده و به کار تجارت پرداخته اند.

وی افزود:یکی از وظایف اصلی مرزبانی تامین امنیت در این محل و تسهیل در ورود و خروج خودرو‌ها ترانزیتی است.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت:در چند روز گذشته یک اشتباه فردی در مرز ایران و افغانستان رخ داد و موجب ایجاد وقفه در فعالیت اقتصادی پل میلک شد که با توجه به تقاضای مکرر کشور افغانستان و با همکاری و رعایت حسن همجواری از سوی کشور ایران و برخورد با فرد خاطی فعالیت در این پل از سر گرفته شد.

وی عنوان کرد: امنیت در مرز‌های سیستان و بلوچستان به برکت وجود نیرو‌های مرزبانی و تعامل مردم برقرار است.

به گزارش ایرنا، پل بزرگ ابریشم بر روی رودخانه هیرمند در مجاورت روستای میلک قرار دارد و این پل از گذرگاه‌های مهم مرزی ایران و افغانستان است. پل ابریشم در مرز میلک زابل بین ایران و افغانستان با ۳۲۰ متر طول، ۱۲ متر عرض و ۱۶ دهانه ۲۰ متری توسط مهندسان ایرانی احداث شده است.

پیش از این علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد که هیچ‌گونه درگیری در مرز میلک واقع در شمال این استان با کشور افغانستان رخ نداده است. عصر پنجشنبه یک اختلاف جزئی در مرز میلک ایجاد شد و برطرف شده است. هم اکنون مرز میلک باز است و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و داد و ستد میان ۲ کشور به طور عادی در جریان است.

برچسب ها: مرز میلک ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار