انجام ۶۵۰۰ آزمایش در آزمایشگاه‌های مرجع دامپزشکی قزوین

مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: آزمایشگاه مرجع استان سال گذشته بر روی نمونه‌های دریافتی از قزوین و سایر استان‌های کشور ۶ هزار و ۵۰۰ آزمایش انجام داد.

مهدی جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی یکی از قطب‌های مهم آزمایشگاهی محسوب می‌شود که دارای قسمت‌های مختلف تشخیص مولکولی برای تشخیص بیماری‌ها بوده و به صورت شبانه روز و در ایام تعطیل نیز خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۴۴۹ مورد آزمایش کشت میکروبی و میکروبیولوژی بر روی خوراک دام و طیور، هزار و ۹۹۷ آزمایش بر روی آنالایز خوراک دام و طیور، شیر و آب، ۶۶۵ مورد آزمایش PCR (تشخیص مولکولی) بر نمونه‌های مرضی طیور، آبزیان و تشخیص نوع گوشت مصرفی شهروندان و همچنین ۲۸۷ مورد آزمایش تشخیص سموم بیولوژیک (آفلاتوکسین‌ها) بر خوراک دام و طیور در سال گذشته صورت گرفت.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی کارکنان این اداره در سال گذشته بیان کرد: ۳۳۸ کلاس آموزشی - ترویجی توسط ادارات دامپزشکی در روستاها، دامداری‌های سنتی و صنعتی و کشتارگاه‌های دام و طیور برای ارتقاء سطح علمی بهره‌برداران، دامداران، روستاییان و بانوان روستایی انجام شد.

جلوخانی بیان کرد: اجرای ۶۶ درصد دوره‌های آموزشی شغلی و تخصصی، ۱۷ درصد دوره‌های آموزشی مدیریتی و ۱۷ درصد دوره‌های آموزشی عمومی از دیگر اقدامات سال گذشت بوده که سرانه آموزشی مدیران در این میان ۷۸ ساعت است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بهبود منابع انسانی تنها با آموزش‌های فنی و تخصصی حاصل نمی‌شود، بلکه باید از روش‌های متعدد به توسعه کارکنان پرداخت و این مهم با اعمال مدیریت استراتژیک در قلمرو مدیریت منابع انسانی امکان پذیر نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.