تشدید بارش‌ها و کاهش دما در آذربایجان شرقی

 رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت:با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان دمای هوا به صورت محسوس تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

امیدفر از آغاز بارش‌های رگباری با نفوذ سامانه بارشی قوی به استان آذربایجان شرقی از شب گذشته خبر داد و گفت: از عصر امروز بارش‌های رگباری تشدید می‌شود.

وی افزود: با توجه به تشدید بارش‌ها به ویژه عصر امروز و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر درون شهری، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: بر این اساس مسافران و علاقمندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و پناه گرفتن در زیر درختان در زمان غرش آذرخش به ویژه در فضای باز پرهیز کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه روز سه شنبه از شدت ناپایداری و بارش‌ها در استان کاسته می‌شود گفت: به دنبال ورود این سامانه به جو استان دمای هوا به صورت محسوس تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

امیدفر با بیان اینکه بارش‌های رگباری هم اکنون در سطح استان در جریان است افزود: از شب گذشته تاکنون بیشترین بارش از هریس به میزان بیش از ۲۰ میلی متر گزارش شده و میزان بارش در تبریز نیز به بیش از ۱۵ میلی متر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.