معرفی واحد‌های آلاینده در آذربایجان شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در سال جدید واحد‌های تولیدی و صنعتی آلاینده استان به طور کامل و دقیق رصد و پس از شناسایی از طریق رسانه‌ها معرفی می‌شوند.

اشتری گفت: معاونت محیط انسانی باید واحد‌های آلاینده را در حداقل زمان ممکن پس از بررسی و ارزیابی‌های دقیق و با رویکرد‌های پایشی جدید معرفی کند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت حفاظت محیط زیست از تولید و چرخه اقتصادی استان آذربایجان شرقی یادآور شد: در صورت بروز هر نوع آلودگی زیست محیطی مماشاتی با این واحد‌ها انجام نخواهد شد و مقررات و موازین زیست محیطی باید رعایت شود.

اشتری با اشاره به افزایش ظرفیت کشتارگاه‌های مرغ در آذربایجان شرقی در ماه‌های اخیر بر توجه و رصد دقیق این واحد‌ها از نظر آلایندگی تاکید و اضافه کرد: یکی از کشتارگاه‌های مرغ تبریز که اقدام به افزایش ظرفیت کرده است باید دقیق پیگیری شود و چنانچه امکان جابجایی به محل دیگر میسر است در اولین فرصت اقدامات لازم آغاز شود.

وی گفت: با توجه به رویکرد علمی در معاونت محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نحوه اطلاع رسانی‌های این بخش بسیار مهم و تاثیرگذار است اما پویایی بیشتری در این حوزه نیاز است.

اشتری ادامه داد: معاونت محیط طبیعی اداره کل آذربایجان شرقی مجهز به سامانه پایش هوشمند و پهپادی است که باید پس از ارزیابی‌های دقیق شناسایی مناطق تحت مدیریت با ارزش حفاظتی افزایش یابد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش را برای مدیران و کارشناسان و محیط بانان محیط زیست ضروری دانست و گفت: به پشتوانه دولت مردمی افزایش و بهبود عملکرد در استان به طور منسجم در دست پیگیری قرار دارد و باید گام‌های منسجم‌تر و رو به جلو در این خصوص برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار