مراجعه ۸۵۰ نفر به مراکز اهدای خون چهارمحال و بختیاری

از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۸۵۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

حسین هاشمی مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۷۳۰ نفر از مردم استان موفق به اهدای خون شدند، گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان ۸/۵ روز است.

وی با بیان اینکه اهدای خون و نیاز به آن همیشگی است، اظهار کرد: ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله موقعیت‌هایی هستند که با کاهش اهداکنندگان خون روبرو هستیم.


بیشتر بخوانید


هاشمی افزود: تا یک هفته قبل شب‌های قدر استان به دلیل مصرف بالا و مراجعه کم با کمبود خون مواجه بود که خوشبختانه در لیالی قدر با استقبال مطلوبی که صورت گرفت، ذخایر خونی استان از شش روز به ۹ روز رسید.

وی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۸۵۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

هاشمی با بیان اینکه ۳۴ نفر در این ایام برای بار اول خون اهدا کردند، اضافه کرد: ۹۶ درصد اهدا کنندگان خون، آقایان و چهار درصد بانوان هستند، در این میان نقش جوانان و افرادی که در رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال قرار دارند، کمرنگ است و نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه ویژه‌ای در این زمین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار