سازمان جهانی بهداشت:

از بیمارستان الشفاء فقط پوسته‌ای توخالی باقی مانده است

رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بیمارستان الشفاء پس از دو هفته محاصره به پوسته‌ای توخالی و پر از مزار انسان‌ها تبدیل شده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که این آژانس سازمان ملل به همراه چند سازمان دیگر موفق شده‌اند پس از محاصره مرگبار دو هفته‌ای، وارد بیمارستان الشفاء غزه شوند.

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل گفت که اکثر ساختمان‌های بیمارستان تخریب شده و بیشتر تجهیزات آن آسیب دیده یا به طور کلی به خاکستر تبدیل شده است.

به گفته او، شدت صدمات در حدی است که حتی از سرگیری حداقل عملکرد بیمارستان در کوتاه مدت «غیرممکن» به نظر می‌رسد.

ارتش اشغالگر روز دوشنبه به محاصره بیمارستان الشفاء پایان داد. شاهدان عینی می‌گویند این مجتمع که زمانی مجهزترین بیمارستان غزه بود، اکنون به طور کامل ویران شده است. 

سازمان جهانی بهداشت پیش‌تر اعلام کرده بود که در طول محاصره رژیم صهیونیستی، ۲۱ بیمار این بیمارستان جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰۰ بیمار دیگر بدون غذا و آب کافی ماندند.

گفته می‌شود در محوطه بیمارستان دست کم ۳۰۰ جسد پیدا شده است، اما تعیین تعداد دقیق آنها دشوار است، زیرا نیرو‌های اشغالگر اجساد را داخل و اطراف مجتمع دفن کرده و خیابان‌های مجاور را با بولدوزر تخریب کرده‌اند. 

وزارت بهداشت غزه می‌گوید زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۸ مارس حمله خود را آغاز کرد، حدود ۳ هزار نفر در داخل بیمارستان بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار