ورود دو موج بارشی به جو استان کرمانشاه

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه از ورود دو موج بارشی به جو استان خبر داد.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو استان از فردا (نوزدهم فروردین) خبر داد که تا روز پنجشنبه (۲۳ فروردین) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تناوب باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمال رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه موج اول این سامانه از عصر یکشنبه تا دوشنبه در جو استان فعال خواهد بود، افزود: این موج عمدتا نواحی غربی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال وزش باد طی موج اول یاد کرد که می‌تواند کم و بیش منجر به غبارآلود شدن مناطق غربی استان شود.

قاسمی با اشاره به اینکه موج دوم این سامانه از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بارش این موج از اواخر وقت روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه و در نیمه شمالی استان نمود بیشتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد موج دوم از رطوبت و بارش بیشتری برخوردار بوده و مجموع فعالیت این سامانه، بارش مناسبی را برای سطح استان به همراه داشته باشد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش ناپایداری‌ها طی روز پنجشنبه خبر داد و عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که بارش‌ها به صورت رگبار بهاری خصوصا در نواحی شمالی استان ادامه پیدا کند.

قاسمی از کاهش محسوس متوسط دمای روزانه در سطح استان با عبور تدریجی این موج و طی روز‌های چهارشنبه تا پایان هفته یاد کرد و افزود: احتمال کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دمای روزانه در نواحی مختلف استان وجود دارد. به علاوه افت دمای شبانه را نیز در این مدت خواهیم داشت که البته به اندازه افت دمای روزانه محسوس نیست .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.