کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کرمانشاه

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان در نوروز امسال خبر داد.

عبدالحسین زارع رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه، گفت : در این طرح بیش از ۱۰۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محور‌های استان را تحت پوشش داشتند.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی نیرو‌های پلیس راه و همکاری خوب مردم، شاهد کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های تصادفات در نوروز امسال بودیم.

وی افزود: طی این مدت تصادفات فوتی ۶۷ درصد و تصادفات جرحی دو درصد کاهش داشت.

به گفته زارع، بیشترین علت تصادف در نوروز امسال تخطی از سرعت مطمئنه، خواب آلودگی و انحراف به چپ بوده است.

وی مرگبارترین محور‌های استان در نوروز امسال را محور کرمانشاه-کنگاور و کرمانشاه-اسلام آبادغرب عنوان کرد.

زارع با اشاره به تعطیلات پیش روی عید فطر، گفت: در این تعطیلات با موج جدید سفر مواجه خواهیم بود، چرا که افرادی که در ماه مبارک رمضان سفر نرفته اند، در این تعطیلات به سفر خواهند رفت.

وی افزود: با توجه به اینکه این تعطیلات کوتاه مدت است، پیش بینی می‌شود عمده سفر‌ها کوتاه بوده و میان شهرستان‌های استان و نهایتا استان‌های اطراف باشد، بنابراین کمتر با معضل خواب آلودگی مواجه بوده و عمده مشکل به نظر می‌رسد بحث سرعت غیرمجاز باشد.

زارع با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان متخلف، گفت: خودروی رانندگان متخلف هم در این تعطیلات توقیف شده و پلیس مماشاتی با متخلفان و افرادی که بخواهند جان مردم را به خطر بیندازند، نخواهد داشت.

وی افزود: در تعطیلات پیش رو نیز نیرو‌های پلیس راه آماده باش بوده و بیش از ۱۰۰ تیم گشتی محور‌های استان را تحت رصد دارند.

زارع از تمام رانندگان خواست تا در این تعطیلات نیز با پلیس همکاری کرده و با رعایت قوانین و بویژه سرعت مطمئنه، سفر ایمن و بی خطر را برای خود و سایر مسافران رقم بزنند .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.