اجرای طرح های توسعه‌ای در راستای حل تنش آبی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حل تنش آبی در مرکز و جنوب استان طرح‌های توسعه‌ای برای شهرها و روستاها با حمایت و تامین اعتبار مورد نیاز توسط دولت در مرحله انجام و یا تکمیل است.

قاسمی  از رفع تنش آبی ۱۲۳ روستای استان با اقداماتی از جمله اجرای خطوط انتقال جدید، حفر و تجهیز چاه نصب پمپ و اصلاح و توسعه شبکه و نصب ترانس برق خبر داد و یادآورشد: در حوزه نوار ساحلی و جنوب استان نیز اقدامات خوبی از جمله تکمیل عملیات اجرایی و اتصال کامل ۳۵۰ روستا به سد زیردان در شهرستان‌های چابهار، قصرقند و دشتیاری انجام شده است. همچنین اجرای شبکه توزیع ۵۰ روستای بخش مرکزی شهرستان چابهار که در حال حاضر خطوط فرعی در حال انجام، تست و در حال تکمیل ساخت حوضچه‌ها است.

وی از افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا به میزان ۳ هزار مترمکعب در شبانه روز و آبرسانی به روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری خبر داد و گفت: این اقدام با تامین آب و اجرای شبکه توزیع روستاهای فاقد تاسیسات آب بریس، پسابندر، پشت، گواتر و شم ها با جمعیت ۷۳۰۰ نفر از طریق آب شیرین کن ۱۰۰۰ مترمکعبی پسابندر که تاکنون شبکه های توزیع و بیش از ۸۰ درصد خطوط انتقال بین روستاها انجام شده و روستای پسابندر از طریق آب شیرین کن آبدار شده است.

وی به اجرای شبکه توزیع و خطوط انتقال مجتمع ۸ روستایی فاقد تاسیسات طیس کوپانها با جمعیت ۵ هزار نفر اشاره کرد و گفت: تاکنون شبکه توزیع روستاها به طور کامل اجرا و خط انتقال به طول ۸ کیلومتر انجام شده است و در مرحله شروع بهره برداری قرار دارد.

وی از آغاز تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال از محل تصفیه‌خانه پایین دست سد پیشین تا محل مخزن هوتگت با لوله ۸۰۰ جی آر پی با مبلغ ۴۳.۵ میلیارد تومان توسط یک شرکت و انجام ۳ کیلومتر لوله گذاری تاکنون خبر داد.

قاسمی خاطرنشان کرد: بازسازی، خرید و نصب ۸ پکیج تصفیه آب در محل تصفیه‌خانه‌های پیرسهراب و بند شیرگواز که تصفیه‌خانه پیرسهراب در مرحله شروع بهره برداری آزمایشی قرار دارد و تصفیه خانه شیرگواز تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ارتباط با اجرای خط انتقال به مجتمع فضل الهی گفت: پیمانکار آن مشخص شده و تاکنون ۱۵کیلومتر لوله گذاری نیز انجام شده است. علاوه بر این اجرای خط انتقال مجتمع خیرآباد که پیمانکار آن مشخص شده است، در مرحله تجهیز کارگاه و دریافت پیش پرداخت است.همچنین اجرای خط انتقال مجتمع بندینی به طول ۷ کیلومتر که لوله گذاری آن تکمیل و در مرحله تست و ساخت حوضچه قرار دارد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان از اجرای خط انتقال و شبکه توزیع مجموعه پزم تیاب و مچان در طرح جهاد آبرسانی و خط انتقال به طول ۶ کیلومتر تکمیل و ۲۲ کیلومتر از شبکه اجرا شده وآماده بهره برداری است.

وی از شروع عملیات احداث ۲۵ هزار مترمکعب مخزن ذخیره برای مجتمع آبرسانی زیر مجموعه سد پیشین خبر داد و گفت: تا کنون عملیات احداث ۳ باب مخزن سه راهی نگور، اسلام آباد و دمبدف در قالب جهاد آبرسانی آغاز شده است.

برچسب ها: تنش آبی ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.