حمایت از تعاونی‌ها در مردمی‌سازی اقتصاد نقش بسزایی دارد

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه حمایت از تعاونی‌ها در مردمی‌سازی اقتصاد نقش بسزایی دارد، گفت: سال گذشته ۱۴۴ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در استان تشکیل شده است.

سید فرهاد ناصری‌نیا امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحول و پیشرفت اقتصادی وقتی صورت می‌گیرد که مردم در کنار دولت فعالیت اقتصادی داشته باشند، اظهار کرد: مردم با حضور در حوزه اقتصادی و مشارکت در فعالیت‌های تولیدی به ویژه بخش تعاون که از اثرگذارترین بخش در حوزه اقتصاد و رفاه است می‌توانند وضعیت توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور را متحول کنند؛ بر همین اساس حمایت از تعاونی‌ها در مردمی سازی اقتصاد نقش بسزایی دارد.

وی به فرایند تشکیل واحد‌ها و طرح‌های اقتصادی به شکل تعاونی در استان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ با برنامه ریزی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و ترویج فرهنگ تعاون و ایجاد انگیزه لازم برای حضور مردم و جوانان فارغ التحصیلان دانشگاهی تعداد ۱۴۴ تعاونی با عضویت ۴ هزار و ۶۷۰ نفر در لرستان به ثبت رسید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین تعاونی‌های تشکیل شده را در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: از ۱۴۴ تعاونی ثبت شده در استان ۴۲ تعاونی صنعتی، ۳۲ تعاونی در حوزه خدمات، ۲۵ تعاونی در حوزه کشاورزی و ۲۴ تعاونی در حوزه مسکن و مابقی در سایر حوزه‌های مختلف اقتصادی تشکیل شده‌اند که با بهره‌برداری از این طرح‌های تعاونی زمینه ایجاد اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را فراهم می‌کنند.

ناصری‌نیا ادامه داد: با همکاری بانک توسعه تعاون و پیگیری‌های وزارت تعاون مشکلات مالی و اعتباری ۲۳ واحد تعاونی استان در سال ۱۴۰۲ حل و فصل شد.

وی به توسعه بازار‌های داخلی، خارجی و برندسازی در بخش تعاون و اتحادیه‌های تعاونی در فروش و صادرات محصولات خود به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی لرستان سال گذشته توانستند با صادرات محصولاتی در حوزه فرش و گلیم، سنگ‌های تزیینی، زعفران، محصولات دامی و کشاورزی و دارو‌های گیاهی به کشور‌های حوزه خلیج فارس و دیگر کشور‌ها حدود ۲۹ میلیون و ۷۰۵ هزاردلار ارز وارد کشور کنند.

ناصری‌نیا تصریح کرد: رشد و جهش تولید مهمترین شعار امسال است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری مردم را در این حوزه می‌طلبد و تعاون یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور است که به مساله عدالت در بعد اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد ضمن اینکه در دین اسلام نیز به آن پرداخته شده است و ترویج فرهنگ تعاون مهمترین راه ورود مردم به این بخش است.

برچسب ها: تعاونی ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.