ثبت ۵۲۳ مورد حیوان‌گزیدگی در نوروز امسال

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ثبت ۵۲۳ حیوان گزیدگی در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت: درحالی که نوروز پارسال حیوان گزیدکی ۳۱۵ مورد گزارش شده بود.

 دکتر فلوریا انفرادی گفت: در تعطیلات نوروز و با هدف اجرای طرح سلامت، مراقبت‌های بهداشتی فعال و به‌موقع برای این افراد شامل اقدامات بهداشتی، تزریق واکسن و سرم‌تراپی انجام شده است.

او گفت : فشار ندادن زیاد محل گزش، شست‌وشو با آب به مدت ۲۰ دقیقه و تزریق واکسن و سرم بیماری پس از حیوان‌گزیدگی باید انجام شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اظهار اینکه تعداد حیوان‌گزیدگی در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است، گفت : در تعطیلات نوروز سال گذشته ۳۱۵ مورد حیوان‌گزیدگی ثبت شد.

انفرادی با تأکید بر اینکه مردم در صورت گاز گرفته شدن با حیوانات، با هدف جلوگیری از ابتلا به هاری لازم است دوره واکسیناسیون هاری را در مرکز درمان پیشگیری هاری به‌طور کامل انجام دهند.

در صورت آشکار شدن علائم بیماری هاری در انسان و حیوان، هیچ راه درمانی وجود ندارد و ابتلا به بیماری هاری، مرگ را درپی خواهد داشت.
علائم اولیه بیماری هاری، سرفه، خستگی، تب، سردرد، بدن درد، سوزش در محل گازگرفتگی، کاهش اشتها، احساس تهوع، درد عضلانی و گلودرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.