پوشش ابرها در آسمان زنجان افزایش می‌یابد

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از عصر شنبه هفته آینده شاهد نفوذ سامانه ای به استان خواهیم بود که موجب افزایش پوشش ابرها و سرعت وزش باد در نواحی مختلف خواهد شد.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی تا روز شنبه هفته آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود و برای امروز نیز آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد پیش بینی شده است.

وی یادآور شد:‌ از روز یکشنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی موجب بارش های پراکنده باران در مناطق مختلف استان خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه طی روزهای آینده به لحاظ دمایی نیز نوسان چشمگیری در استان وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته فرودگاه زنجان با دمای ۲ درجه و گیلوان با ۳۰ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

وی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۹ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۲۲ درجه، ابهر ۲ و ۱۹، خرمدره چهار و ۲۰ درجه، آب‌بر ۱۱ و ۲۷ درجه، قیدار پنج و ۱۷ درجه، گرماب ۲ و ۲۰ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۰ درجه و ماهنشان ۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

برچسب ها: وضعیت هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.