امیرعبداللهیان: اسرائیل باید در چارچوب حقوق جهانی مجازات شود

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با یان بورگ وزیر خارجه مالت تاکید کرد که رژیم اسرائیل می‌بایست در چارچوب حقوق بین الملل مجازات شود.

امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌های تلفنی امروز چهارشنبه خود، با وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، به صورت تلفنی گفتگو کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت در خصوص حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، جزئیات و ابعاد این حمله تروریستی را تشریح کرد و آن را نقض صریح قوانین بین المللی و کنوانسیون‌های وین دانست.

امیرعبداللهیان با بیان این که در حمله تروریستی به کنسولگری کشورمان در سوریه ۱۳ تن از جمله ۷ مستشار نظامی ایرانی و ۶ شهروند سوری به شهادت رسیدند، افزود: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت دولت سوریه، با گذرنامه دیپلماتیک و در جهت مبارزه با تروریسم در سوریه فعالیت دارند. 

وزیر امور خارجه کشورمان بر انتظار جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد بعنوان نهاد حافظ صلح و امنیت برای صدور قطعنامه در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران تاکید کرد و افزود رژیم اسرائیل می‌بایست در چهارچوب حقوق بین الملل مجازات شود. 

وزیر خارجه مالت، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، این حمله را ناقض قوانین بین المللی و بشر دوستانه دانست. 

یان بورگ همچنین بر اهمیت حضور فعال کشورمان در جلسه هجدهم آوریل شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف تلاش برای برقراری آتش بس در غزه تاکید کرد.

برچسب ها: مالت ، شورای امنیت ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان شهریاری
۲۳:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
اگه بتونیم اینجوری رای شورای امنیت رو بگیریم که عالی میشه و تمام اقدامات بعد ما در چهارچوب قوانین سازمان بین الملل میشه . اینجوری از بالا و پایین میتونیم بذاریمشون تحت فشار . نفت برنت بعد از این جریان در کانال 89 دلار مونده و همین بالا موندن قیمت نفت ، به علت این فشار ژئوپلیتیکی که اسرائیل راه انداخته ، داد همه کشور ها رو درمیاره. البته باید به این موضوع توجه کنیم که آمریکایی ها همین رو میخوان ، نفت بالا و نا امنی منطقه چون هر دوی اینها در شرایط کنونی باعث فرار سرمایه ها به سمت آمریکا میشه و به آمریکا این فرصت رو میده که بتونه نرخ بهره رو همچنان بالا نگه داره . توی ماه گذشته 50 درصد جذب سرمایه واسه آمریکا بوده . پول از چین و قطر و ترکیه و کویت و عربستان یه چند تا کشور دیگه خروج داشته ( دقیقش یادم نیست ) البته آلمان هم توی ماه گذشته خیلی خوب پول ها رو جذب کرد حدود 15 درصد بوده. ولی همه این اوضاع رو از چشم اسرائیل میبینن و همین فشار دیپلماسی رو روی اسرائیل بالا میبره . به نظر من آمریکاییها اینجا شدن آتیش بیار معرکه ، با دست پس میزنن و با پا پیش میکشن. خیلی نزدیک میبینم که آمریکا یواش یواش بره سراغ عربستان و عمارات .
Iran (Islamic Republic of)
ایران متأسفانه تاکنون در باره جنایت های اسرائیل کوتاهی کرده است ایران فوری باید از اسرائیل انتقام بگیرد.
۲۲:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
ایران متأسفانه تاکنون در باره جنایت های اسرائیل کوتاهی کرده است ایران فوری باید از اسرائیل انتقام بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
مستشاران نظامی ایران برای مبارزه با تروریسم تحت مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در سوریه فعالیت دارند
۲۲:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مستشاران نظامی ایران برای مبارزه با تروریسم تحت مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در سوریه فعالیت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل جنایتکار باید بدون در چارچوب حقوق جهانی مجازات شود و نه چارچوب حقوق جهانی
آخرین اخبار