حمایت اکثریت انگلیسی‌ها با توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل

بیشتر مردم انگلیس خواستار توقف صادرات تسلیحات به رژیم کودک کش اسرائیل هستند.

کشته شدن ۳ امدادگر انگلیسی در توحش اخیر اسرائیل در هدف قرار دادن خودروی حامل امدادگران خارجی که هفت کشته برجای گذاشت باعث افزایش فشار‌ها به لندن برای توقف صادرات تسلیحات به تل آویو شده است. نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد اکثریت مردم انگلیس نیز با این رویکرد موافق هستند. 

به گزارش الجزیره، جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده در میان مردم انگلیس نشان می‌دهد ۵۶ درصد از مردم این کشور موافق ممنوعیت صادرات تسلیحات به اسرائیل به دلیل جنگ غزه هستند. 

این نظرسنجی نشان داد ۵۹ درصد از مردم انگلیس بر این باورند که رژیم اسرائیل در جنگ غزه حقوق بشر را نقض کرده است. 

در میان دو حزب اصلی انگلیس نیز، ۷۱ درصد از پرسش شوندگان طرفدار حزب کارگر موافق ممنوعیت صادرات تسلیحات به اسرائیل بودند و در مقابل، تنها ۳۸ درصد از طرفداران حزب محافظه کار (حزب حاکم انگلیس) از توقف صادرات تسلیحات به تل آویو حمایت کردند. 

گرچه این نظرسنجی پیش از کشته شدن امدادگران انگلیسی در غزه انجام شده است، اما به خوبی نشان می‌دهد که اکثریت مردم این کشور مخالف جنگ غزه هستند. 

دولت انگلیس برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه طی چند روز گذشته شروع به انتقاد از این جنگ و رویه اسرائیل کرده است. ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با نتانیاهو به صراحت شرایط موجود در غزه را غیرقابل تحمل خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار