پاسگاه محیط بانی قروه امسال به بهره برداری می رسد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ساختمان محیط بانی تکیه قروه بعد از حدود ۱۰ سال در نیمه اول ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

اقبال حمیدی طی بازدیدی سرزده از منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان قروه گفت: ساخت، تکمیل، تجهیز و بازسازی پاسگاه‌های محیط بانی از اولویت امور عمرانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و با توجه به مشکلات موجود، ساختمان محیط بانی تکیه  قروه بعد از حدود ۱۰ سال در نیمه اول ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

وی ضمن تقدیر از محیط بانان که با حضور شبانه روزی خود در مناطق تحت مدیریت در راستای حفظ امنیت حیات وحش تلاش می‌کنند، افزود: با تمام مشکلات و چالش‌های اعتباری سعی شد با جذب ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در ساخت و تعمیر و بازسازی پاسگاه محیط بانی تعطیل، نیمه ساز و فرسوده تکیه قروه اقدامات مناسبی انجام دهیم.

منطقه بدر و پریشان یک زیستگاه بکر و با ارزش با مساحت ۴۳ هزار هکتار در سال ۱۳۸۵ برابر مصوبه شماره ۲۷۶ شورای عالی حفاظت محیط زیست به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است، این منطقه در جنوب شهرستان قروه واقع گردیده و پذیرای گونه‌های مختلف جانوری مانند پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و آبزیان بوده و گونه شاخص منطقه کل و بز می‌باشد؛ چشمه‌های پر آب و جوشان با ارزش و مذهبی و امام زاده موجود در منطقه از ارزش‌های فرهنگی و گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.