جهش شدید نرخ مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده در غزه

مقامات بهداشتی می‌گویند نوزادان تازه متولد شده در غزه به دلیل وزن پایین توانایی زنده ماندن ندارند.

رژیم صهیونیستی در راستای تحقق نسل کشی و نابودی فلسطینیان در غزه علاوه بر استفاده گسترده از بمب‌های ۲ هزار پوندی تحویلی از آمریکا، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را نیز با هدف تشدید بخشیدن کشتار غیرنظامیان ویران می‌کند. تنگ‌تر کردن محاصره این باریکه با جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه و ایجاد قحطی، بخشی دیگر از سیاست‌های تل آویو به حساب می‌آید. 

به گزارش الجزیره، سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای از آمار وحشتناک مربوط به زاد و ولد در غزه خبر داد. 

در این گزارش آمده است: میزان نرخ مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده در غزه به دلیل جنگ و گرسنگی عمومی به دلیل محاصره این باریکه به شدت افزایش یافته است. متاسفانه ما شاهد تولد نوزادانی با وزن کمتر از حد معمول هستیم. 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از پزشکان مختلف به ویژه در بخش زایمان بیمارستان‌های مختلف غزه گزارش‌های متعددی مبنی بر وزن پایین نوزادان در زمان تولد را دریافت کرده ایم. آنها توانایی زنده ماندن ندارند، زیرا بسیار کمتر از آنچه باید وزن داشته باشند متولد شده اند. 

این بیانیه می‌افزاید: متاسفانه این موضوع به نوزادان خلاصه نمی‌شود و کودکان در غزه نیز شرایط مساعدی ندارند. برای مثال، در بیمارستان کمال عدوان، تنها بیمارستان کودکان در شمال غزه روزانه دستکم ۱۵ کودک به دلیل سوء تغذیه به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. این شرایط روز به روز در حال وخیم شدن است. 

سازمان‌های بین المللی از جمله صندوق بین المللی کودکان (یونیسف) بار‌ها درباره آسیب گسترده به کودکان در غزه هشدار داده است. با این حال، آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی بوده و مانعی بزرگ در راه اعمال فشار بر تل آویو محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار