هلال احمر فارس به ۳۶۴۷ حادثه‌دیده امدادرسانی کرد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا روز سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، تعداد سه هزار و ۶۷۴ آسیب دیده در حوادث توسط نیرو‌های این جمعیت امدادرسانی شدند.

حسین درویشی با اشاره به آمار حوادث و اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین‌ماه امسال گفت: ۲۰۹ مورد حادثه در این بازه زمانی اتفاق افتاده که ۱۰۴ مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای، ۲۷ مورد کوهستان، ۲۷ مورد خدمات حضوری، ۱۷ مورد شهری و دو مورد در زلزله، ۳۰ مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد دریایی ساحلی و یک مورد انفجار و آتش‌سوزی نیاز به کمک داشتند.

او با اشاره به ۳۳ پایگاه ثابت، ۱۴ مورد پست‌های نوروزی و ۳۸ مرکز امدادی ۲۴ ساعته، گفت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا روز سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، تعداد سه هزار و ۶۷۴ آسیب دیده در حوادث توسط نیرو‌های این جمعیت امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به مجروحیت ۲۸۴ نفر در حوادث نوروزی، گفت: تعداد ۱۷۱ نفر به صورت سرپایی در محل درمان، ۳۴ مورد رهاسازی، ۴۳ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شدند و ۳۷ نفر در دم جان باختند. همچنین به ۲۹۸۳ نفر امدادرسانی شد.

درویشی به حضور امدادگران در ۱۶۰ نقطه استان، بیان کرد: ۲۹۴ تیم عملیات امدادی با ۴۰۰ نفر کادر نیرو، ۶۴۷ نفر داوطلب و ۱۱ تیم توانا اعزام شده‌اند و همچنین ۱۴۶ دستگاه آمبولانس به همراه ۵۹ خودروی نجات در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس، اقلام امدادی توزیع شده را ۵۸ عدد چادر، ۶۷۸ تخته پتو، ۲۳۸ موکت، ۱۷۸۳ نایلون، ۵۳ والور، توزیع تعداد ۳۸۷ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۸۱۷ کنسرو، ۱۳۰ کیلو برنج، ۳۸۶ بسته حبوبات، ۸۴ بسته چای، ۱۰ بسته عدد نمک، ۵۲ کلمن، ۳۵۵ بسته قند و شکر، ۲۴ بسته پودرلباسشویی و ۲۲ ست بهداشتی اعلام کرد.

او، تعداد مراجعین به مراکز درمانی را ۲۴۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۰۵ نفر در حوزه توانبخشی، ۶۶ نفر مراجعه واکسن، ۱۹۹ نفر مراجعان درمانی و ۱۰۷۲ نفر معاینات حج و زیارت بوده‌اند.

درویشی از پهن کردن ۲۸۰ سفره افطاری و توزیع ۲۹ هزار و ۱۱۳ بسته غذایی افطار به روزه‌داران خبر داد و گفت: تعداد ۹ هزار و ۲۱۱ سبد معیشتی نیز بین مردم توزیع شد. همچنین مجموعا ۶۸۲ هزار و ۱۴۶ نفر از خدمات جمعیت هلال احمر استان فارس بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.