آمریکا در حال بررسی توافق ۱۸ میلیارد دلاری برای تسلیح صهیونیست‌ها است

منابع آمریکایی اعلام کردند که دولت بایدن درحال بررسی فروش ۲۵ فروند جنگنده اف-۳۵ به رژیم صهیونیستی است.

رویترز به نقل از ۳ منبع آگاه گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی موافقت با قراردادی به ارزش ۱۸ میلیارد دلار برای تسلیح رژیم صهیونیستی است که شامل ده‌ها جنگنده و مهمات F-۱۵ می‌شود.

یکی از این منابع گفت که فروش ۲۵ فروند جنگنده اف-۱۵ به رژیم صهیونیستی از زمانی که آمریکا درخواست رسمی این رژیم در این زمینه را در ژانویه ۲۰۲۳ دریافت کرد، در حال بررسی است.

منبع دوم گفت که تسریع در تحویل هواپیما به اسرائیل از مهمترین خواسته‌های یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در سفر هفته گذشته خود به واشنگتن بود که طی آن با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و لوید آستین وزیر دفاع گفت‌وگو کرد.

او افزود: در مورد هواپیما‌های F-۱۵ هم اکنون رایزنی بین دولت و کنگره صورت گرفته است، اما در میان چهار دفتر کنگره که مسئولیت امضای تسلیحات را بر عهده دارند، کسانی هستند که هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

منبع سوم گفت که دولت بایدن حمایت خود را از درخواست رژیم صهیونیستی برای فروش جنگنده‌های اف-۱۵ اعلام کرد. از سوی دیگر، یکی از دستیاران کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که مایکل مک کال، رئیس این کمیته فروش این جنگنده‌ها را در ۳۰ ژانویه تایید کرده بود.

یکی از منابع گفت که این معامله شامل تعداد زیادی جنگنده اف-۱۵، مهمات هواپیما و برخی خدمات پشتیبانی، آموزشی و تعمیراتی است. واشنگتن کمک نظامی سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند و دولت آمریکا تاکنون با درخواست‌ها برای تحمیل شرایط برای تامین تسلیحات مخالفت کرده است، هرچند مقامات برجسته آمریکایی از تل‌آویو به دلیل تعداد بالای کشته‌شدگان غیرنظامی در نوار غزه انتقاد می‌کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1917 تاکنون در تمامی جنایات اسرائیل جنایتکار شریک جرم بوده است.
آمریکا، اسرائیل،داعش، هر سه از سال 2011 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها و تروریست ها در سوریه بوده است.
آخرین اخبار