کارشناس مسائل بین الملل:

پاسخ ایران به صهیونیست‌ها قطعی و سخت خواهد بود

تقوی گفت: صهیونیست‌ها اکنون با اقداماتی مانند ترور مقامات رسمی ایران آن هم در مکان دیپلماتیک ریسک کرده و سعی می‌کنند که زمین بازی را عوض کنند.

عليرضا تقوی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با شبکه خبر در ارتباط با حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان اظهار کرد: اگر بخواهیم این رفتار مذبوحانه و به دور از قواعد و قوانین بین المللی اسرائیل نگاه کنیم باید به شرایط کنونی آن‌ها نگاه کنیم. اسرائیل وارد هفتمین ماه جنگ در غزه می‌شود و در این جنگ به هیچ کدام از اهداف خودش نرسیده، نه اسرا را آزاد کرده و نه توانسته غزه و حماس را مثلا نابود کند. مردم نیز همچنان به حمایت از حماس ادامه می‌دهند و کوتاه نمی‌آیند. از طرفی در جبهه شمال با حزب الله لبنان درگیر است و تلفات زیادی داده است. از عراق و یمن مرتب مورد اصابت موشک قرار گرفته است؛ لذا رژیم صهیونیستی با بحران بزرگی رو به رو شده است و خطر بقا را حس کرده است.  

وی ادامه داد: از طرفی ایالات متحده نیز پیام‌هایی داده است که خواستار بدتر شدن شرایط در منطقه نیست و به نوعی صهیونیست‌ها اکنون احساس می‌کنند که پشتشان در منطقه خالی شده و در این شرایط سعی می‌کنند با اقداماتی مانند ترور مقامات رسمی ایران آن هم در مکان دیپلماتیک ریسک کرده و زمین بازی را عوض کند و بحران‌های داخلی خود را به خارج منتقل کند و سطح تنش‌ها را به گونه‌ای افزایش دهد که آمریکا را نیز وارد میدان کند.

وی درباره پیامد‌های این اتفاق اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در این ۶ ماه نشان داده که به هیچ کدام از قواعد بین المللی پایبند نیست و آن‌ها را اجرا نمی‌کند و الان هم نباید انتظار داشته باشیم با توجه به حمایت آمریکا از آن‌ها سازمان ملل قطعنامه و بیانه محکمی بر علیه صهیونیست‌ها بدهد. اما به دلیل آن که صهیونیست‌ها به سفارت ایران حمله کردند و مقامات ایران را به شهادت رساندند باید قطعا پاسخ بگیرند و قطعا پاسخ نیز محکم خواهد بود. مقامات رسمی ما اذعان کردند که پاسخ قطعی می‌دهند و حتی به آمریکایی‌ها نیز پیغام محکم ایران داده شده و این پاسخ بسیار محکم و قاطع خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی حسنی
۰۳:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
این دیگه باید پاسخ سخت تر از قبلی باشد..چرا خود اسرایل را نمیزنن.چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
منظور همان انتقام سخت است دیگر!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
اینکه ضربات محور مقاومت به اسرائیل وآمریکا با حمایت ایران است شکی نیست
اما در این موارد مردم خواستار ضربه آشکار به اسرائیل مثل عین الاسد هستند
ما به توان نظامی خود ایمان داریم فقط از بزدلان ترسو ومنافق که پیام ضعف ارسال می کنند می ترسیم که دوباره جلوی پاسخ صریح را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
از اين حرفا قبلا هم زده شده. وقتي امثال شهيد باكري كاظمي خرازي و سليماني نباشند همينه /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
صد در صد مثل جواب ترور شهید فخری زاده و سایر شهدای ترور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
مرگ...انگل بی خاصیت..تو و امثال تو که معلوم نیست از آلبانی پیام دادی یا نوکر دشمنان ملت و نظام اسلامی کشور هستید این رو بدونید که با تروریست های حرومزاده صهیونیستی و آمریکایی محشور میشید البته اگر درکی داشته باشی از این موضوع
آخرین اخبار