کاخ سفید: از تصمیم اسرائیل برای جلوگیری از پخش الجزیره نگران هستیم

سخنگوی کاخ سفید نگرانی خود را پیرامون تصمیم تل‌آویو برای توقف پخش شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی ابراز داشت.

رژیم صهیونیستی که در حال نشان دادن توحش خود علیه مردم غزه است نسبت به روشنگری رسانه‌ها پیرامون این جنگ نگرانی دارد. از این رو، دولت نتانیاهو با همکاری پارلمان این رژیم (کنست) به دنبال پایان بخشیدن حضور شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی هستند؛ موضوعی که باعث نگرانی‌های بین المللی نسبت به سرکوب آزادی بیان از سوی تل آویو شده است. 

به گزارش الجزیره، کارن ژان پیر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) طی نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه نگرانی خود را پیرامون تصمیم رژیم صهیونیستی از توقف پخش شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی ابراز داشت. 

وی در این باره به خبرنگاران گفت: ما به آزادی رسانه‌ها باور داریم. این مسئله بسیار حیاتی است. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار بوده و آمریکا بر اهمیت فعالیت آزادانه خبرنگاران در سرتاسر جهان تاکید دارد. این آزادی عمل به ویژه در مناطق منازعه همانند غزه ضروری است. 

ژان پیر خاطر نشان کرد: به همین دلیل ما بار دیگر بر اهمیت آزادی مطبوعات تاکید داریم و اگر اخبار واصله در این باره درست باشد، این مسئله باعث نگرانی ماست. 

کمیته حفاظت از خبرنگاران نیز با انتقاد از طرح تصویب شده در کنست اعلام کرد این طرح به دولت نتانیاهو این امکان را می‌دهد که هر خبرگزاری و شبکه خارجی را که دوست دارد تعطیل کند. این مسئله با فضای سانسور گونه و تخاصمی علیه رسانه‌ها مرتبط است. 

گفتنی است طرح جدید پارلمان رژیم صهیونیستی به منظور تسهیل روند توقف پخش شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی امروز به تصویب رسید. این طرح با ۷۰ رای موافق در برابر ۱۰ رای مخالف به تصویب کنست رسید. طرح جدید کنست همچنین به دولت نتانیاهو این اجازه را می‌دهد که دفتر شبکه‌های خارجی را در سرزمین‌های اشغالی ببندد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار