صدور و تمدید ۴۴۲ پروانه تولید انفرادی و کارگاهی برای هنرمندان فعال گرگان

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان از صدور و تمدید ۴۴۲ کارت پروانه تولید انفرادی و کارگاهی برای هنرمندان فعال این شهرستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رضا غیاثی زاده  گفت: با توجه به اهمیت حوزه صنایع دستی در حمایت از کالای ایرانی و بحث اشتغال زایی آن و پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان صنایع دستی، در سال گذشته ، ۴۲۷ پروانه تولید انفرادی، ۶ پروانه تولید کارگاهی و ۹ کارت صنعتگری در رشته‌های تراش سنگ، بافتنی‌های سنتی، جاجیم بافی، معرق، قزاق دوزی، قلاب بافی، صحافی سنتی، سفالگری، سفال نقش برجسته، سوزندوزی، گلیم بافی، ملیله سازی، سوزن دوز و سکه دوز بلوچ، نگارگری، سراجی سنتی، سوزن دوزی ترکمن توسط این اداره تمدید و یا صادر شده است.

او در زمینه نحوه فعالیت‌های کارگاهی و انفرادی گفت: پروانه تولید انفرادی برای هنرمندانی است که برای خود اشتغال خانگی ایجاد کرده و در کارگاه‌های فعال خانگی خود محصولات صنایع دستی تولید و از طریق بازاریابی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسانند.

همچنین پروانه تولید کارگاهی اختصاص به آن دسته از هنرمندانی دارد که در کارگاه خود حداقل یک نفر را مشغول به فعالیت کرده و محصولات صنایع دستی را به صورت عمده تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار