جهش تولید با مشارکت مردم تضمین‌کننده پیشرفت کشور

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مشکلات و معضلات اقتصادی باید ریشه‌یابی شوند و جهش تولید با مشارکت مردم پیشرفت کشور را به همراه دارد.

 جواد جمشید زهی در خصوص انتخاب شعار سال ۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم در پاسخ به سؤال چرا خیلی از فعالان اقتصادی از افراد یا گروه‌های صاحب ایده و فکر که توانمندی آنها در تولید کالای دانش‌بنیان به اثبات رسیده است چندان استقبال نمی‌کنند، بیان کرد: این موضوع تاکنون ریشه‌یابی نشده است فرهنگ آن در کشورمان هنوز به‌صورت رسمی ساخته نشده و فقط در حد شعار بوده است.

وی اظهار کرد: تحریم‌ها و مهم‌تر خود تحریمی خودمان می‌شود از موانع یادکرد و بی‌ثباتی و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن تغییرات قیمت‌ها دشواری تأمین مالی و نواقص قانونی نیاز مهم‌ترین مشکلاتی هستند که به‌عنوان موانع مشارکت مردم در تولید و پیشرفت اقتصادی کشور وجود دارند.

جمشید زهی با اشاره به نقش تولیدات دانش‌بنیان در توسعه و تقویت صادرات کالا عنوان کرد: به هر چیزی بها بدهیم ارزش آن حفظ شود قطعاً نقش‌آفرینی می‌کند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه بخصوص دانشگاه‌های همچون صنعت و معدن خیلی در پیوند اتاق بازرگانی می‌تواند با برنامه‌های مدون فرهنگ‌سازی کند، فرهنگ‌سازی و ریشه‌یابی مشکلات، معضلات و حل آن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

جمشید زهی بیان کرد: باتوجه‌به ۱۱ درصد از مساحت کشور که استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد در چهارفصل از نظر کشاورزی ما مرکبات داریم زمین‌های حاصلخیز داریم و مهم‌تر به‌تازگی داریم صنعتی می‌شویم و قطار ارتباطی بین کشورهای همسایه در مبادلات مرزی بهترین نقشه و شکل را می‌توانیم در سال ۱۴۰۳ ترسیم کنیم.

برچسب ها: جهش تولید ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار