مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خبرداد؛

افزایش ۵ درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان یزد

سید محمد رستگاری با اشاره به اسکان ۴۱۵ هزار مسافر در استان یزد گفت: اسکان مسافران نوروزی در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

سید محمد رستگاری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد روز یکشنبه دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۴۱۵ هزار و ۶۱۷ نفر بوده است که در این بخش نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش اسکان را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تشریح کرد: مجموع آمار اسکان در واحد‌های اقامتی رسمی تعداد ۶۹ هزار و ۱۰۱ نفر، مجموع آمار اسکان در مدارس تعداد ۱۲۲ هزار و ۵۲۱ نفر و مجموع آمار اسکان مسافران در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری نیز تعداد ۹۲ هزار و ۵۳۰ نفر تا شب گذشته بوده است.

او، بابیان اینکه مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز تعداد ۹۲ هزار و ۳۵۰ نفر بوده است، گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی در مراکز دارای مجوز، مهمانسرا‌های ادارات و سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی تعداد ۳۹ هزار و ۱۱۵ نفر بوده است.

رستگاری در خصوص مجموع آمار تردد‌های ورودی به استان یزد از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۷۸۱ هزار و ۹۸۸ دستگاه بوده است که ۵ درصد افزایش تردد ورودی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بیان کرد: مجموع آمار تردد‌های خروجی نیز در همین بازه زمانی تعداد ۷۸۳ هزار و ۸۵۱ دستگاه بوده که نشان از افرایش خروجی سه‌درصدی دارد. 

او بیان کرد: مجموع مسافران ورودی به استان از طریق قطار از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۱۶ هزار و ۳۰ نفر و مجموع مسافرین خارج‌شده در این مدت ۱۵ هزار و ۲۱۰ نفر است. 

رستگاری بیان کرد: همچنین مسافرانی که از طریق هواپیما وارد استان شدند تعداد ۱۱ هزار و ۱۸۸ نفر و مجموع مسافران خارج‌شده از طریق پرواز در این مدت ۱۲ هزار و ۱۵۷ نفر بوده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد  ادامه داد: مجموع آمار‌های استان در بازدید مسافران از بنا‌های شاخص از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ بالغ‌بر ۳۵۸ هزار نفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.