۱۰ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی در استان رفع تصرف شد.

سید علی میر کریمی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۷۷۸ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

او گفت : یگان حفاظت از اراضی راه وشهرسازی خراسان‌شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، در سال ۱۴۰۲ با اجرای ۳۳ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قطعی موفق به بازپس‌گیری حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱،۷۷۸ میلیارد ریال شده است. 

میر کریمی گفت :از این ۳۳ مورد، ۲۷ مورد مربوط به رفع تعرض فوری در شهر‌های استان به مساحت بیش از ۵/۵ هکتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۴۵۱ میلیارد ریال و شش مورد اجرای احکام قطعی در شهر‌های استان به مساحت بیش از ۴/۵ هکتار و ارزش تقریبی ۱،۳۲۷ میلیارد ریال است که در همه عملیات‌ها، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام شد.

میر کریمی گفت: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهر‌های تابعه، برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه‌وشهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار نگیرند.

او گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از آماده‌باش نیرو‌های یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی خراسان شمالی در ایام نوروز در بازه زمانی بیست‌وهفتم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین خبر داد.

برچسب ها: رفع تصرف ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.