کاسبی با فروش کارت ملی تمامی ندارد

عده‌ای سودجو با خرید کد ملی افراد با قیمتی بالا، در سامانه فروش خودرو ثبت نام کردند تا شانسشان برای دریافت خودرو بیشتر شود.

اگر به یاد داشته باشید همین چند وقت پیش که اعلام شد برای واردات خودرو هر نفر فقط با یک کد ملی می تواند ثبت نام کند، عده‌ای سودجو با خرید کد ملی افراد با قیمتی بالا، با چند کد ملی در سامانه فروش خودرو ثبت نام کردند تا شانسشان برای دریافت خودرو بیشتر شود.

همان موقع اعلام شد که این کار خلاف قانون بوده و پیگرد قانونی و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.

اما جالب است بدانید که این روند در سال جدید نه تنها متوقف نشده، بلکه گویا فروش کارت ملی برای ثبت نام خودرو برای بسیاری از افراد سود خوبی داشته و افرادی که توان خرید خودروی وارداتی ندارند کارت ملی خود را به فروش می‌گذارند و خودشان در فضای مجازی آگهی می‌دهند که حاضرند کد ملی خود را به قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بفروشند.

بهتر است نظارت بیشتری در این مورد صورت بگیرد و قانون پیگیر افراد متخلف شود تا دیگر شاهد چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
در این شب قدر اول التماس دعا داریم و بعدش یک حقیقت بگم برای 250 میلیون تومان منم حاضرم برای ثبت نام خودرو کد ملی خود را بفروشم چون خیلی مشکلات با این پول حل میشه.اگر واقعا دنبال حل اینجور خرید و فروشها هستید ریشه ای موضوع را بررسی و حل کنید .بله هم واردات آزاد بشه و هم خودرو ساز داخلی خودروهای بی کیفیت را با هزار ترفند گران نفروشه اونوقت دیگه شاهد چنین چیزی نخواهیم بود.راستی جیب بری ایرانخودرو تمامی ندارد.سمند سورنxuy را بیش از 130 میلیون تومان گرانتر از قیمت گذاری شورای رقابت به ملت میدهد اونم با تاخیر.460میلیون تومان واقعا عجب دزدهای قهاری هستن باند خودروسازها. شب قدر التماس دعا داریم .پیاممو حذف نکن