پارلمان عرب خواستار مداخله جامعه جهانی در جنگ غزه شد

پارلمان عرب در سالگرد روز سرزمین، از جامعه جهانی خواست فورا در جنگ غزه مداخله کرده و تجاوز رژیم صهیونیستی به این نوار محاصره شده را متوقف کند.

پارلمان عرب به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد روز سرزمین از جامعه جهانی و کشور‌های تاثیرگذار در منطقه درخواست کرد که مسئولیت‌های سیاسی، حقوقی و اخلاقی خود را بر عهده بگیرند و شهرک‌سازی رژیم اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را رد و محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، این نهاد همچنین خواستار ورود امن کمک‌ها به نوار غزه و جلوگیری از جا به جایی اجباری فلسطینی‌ها شد.

این پارلمان در بیانیه خود اعلام کرد که هدف از تجاوزات مداوم اسرائیل به غزه و محاصره نوار غزه «از بین بردن هویت یک ملت» است.

روز سرزمین مناسبتی در مبارزات فلسطینیان است که هر ساله روز سی‌ام ماه مارس برگزار می‌شود. فلسطینیان هر ساله در این روز به اعمال خشونت، سیاست تبعیض نژادی و مصادره سرزمین خود توسط رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کنند.

این سالگرد امسال در حالی برگزار شد که پس از شش ماه جنگ و تجاوزگری ارتش اشغالگر در سراسر غزه، بیش از ۳۲ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز مجروح شده‌اند. در همین حال، منابع متعدد از قحطی قریب‌الوقوع در این سرزمین محاصره شده خبر داده‌اند و می‌گویند احتمالا در آینده‌ای نزدیک، شمار شهدایی که به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند، از شمار شهدای بمباران‌ها بیشتر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار