ثبت ۱۵۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ زاهدان

از اول فروردین لغایت ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۱۵۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ثبت شده است.

  حسن شه بخش معاون عملیاتی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ایجاد مزاحمت تلفنی اورژانس یک عمل خطرناک و غیرقانونی است که منجر به خطر افتادن جان افرادی می‌شود که به کمک نیاز دارند.
 
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ هزار و ۷۷۵ تماس با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گرفته شده است که ۱۵۰۰ مورد آن مزاحمت تلفنی بوده است.
 
شه بخش افزود: اغلب این مزاحمت‌ها توسط نوجوانان و جوانان صورت می‌گیرد و لازم است تا در مدارس و جامعه فرهنگ سازی مناسب تری صورت گیرد
 
وی با اشاره به حادثه خیز بودن استان گفت: وقوع حوادث رانندگی، سیل، طوفان و.. بر اهیت خدمت رسانی افزوده است و ممکن است با ایجاد این مزاحمت‌های تلفن زمان رسیدن بر بالین بیماران افزایش یابد و جان آنان به خطر بیافتد.
 
شه بخش همچنین افزود: در بازه زمانی ۱ لغایت ۷ صبح ۱۰ فروردین در مجموع ۱۲۵۷ ماموریت شهری و جاده‌ای ثبت شده است که منجر به انتقال ۸۶۱ بیمار به مراکز درمانی شده است و ۲۱ نفر از هم استانی‌های عزیزمان نیز قبل از رسیدن نیرو‌های اورژانس بر اثر شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داده اند.
 
وی گفت: در حال حاضر ۶۶ پایگاه فعال ثابت با ۸۶ دستگاه آمبولانس در مناطق تحت پوشش آماده خدمت رسانی به هم استانی‌های عزیز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.