سطح زیرکشت زعفران در کشور ۱۳۳ هزارهکتار است

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.

غلامرضا میری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ۱۳۳ هزارهکتار سطح زیرکشت زعفران است که با ورود تکنولوژی و افزایش عملکرد در واحد سطح، امکان تولید زعفران تا هزار تن در کشور وجود دارد.

او از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت زعفران نگین نسبت به ابتدای فصل برداشت خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تولید زعفران در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، قیمت دیگر انواع زعفران هم ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته است.

میری ادامه داد: هم اکنون متوسط برداشت زعفران در هکتار ۳.۲ کیلوست، درحالیکه ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته متوسط برداشت ۶ کیلو بود که با ورود تکنولوژی به بخش باید به ۷ تا ۸ کیلو برسانیم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی زعفران افزود: با توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصول، از خام فروشی محصول جلوگیری می‌کنیم.

او درباره آینده بازار زعفران گفت: با توجه به کاهش عرضه در برابر افزایش تقاضا پیش بینی می شود که قیمت زعفران دچار نوسان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار