۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی از کنتور‌های هوشمند استفاده می‌کنند

وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.

 علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت:  در بحث هوشمند سازی مصرف آب ما بسیار عقب هستیم و راه نرفته زیادی داریم، اما امیدواریم با فناوری شرکت‌های دانش بنیان و نمونه سازی‌های که در این بخش انجام شده بتوانیم در سال جدید این کمبود‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع برق مسئله متفاوت است چراکه  امروز بیش از ۶۰ درصد از برق کشور از مسیر کنتور‌های هوشمند در حال توزیع  شدن است گفت: سیاست ما این بود که  ابتدا از صنایع و مصارف عمده شروع کنیم که با یک کنتور حجم وسیعی از برق را  بتوانیم مدیریت کنیم  و در حال حاضر عمده صنایع ما از کنتور هوشمند استفاده می‌کنند به طوری که در بخش کشاورزی به صورت کامل هوشمند سازی شده و در ادارات هم از کنتور‌های هوشمند در این بخش استفاده می‌کنند.

محرابیان اظهار کرد: در بخش خانگی نصب کنتور‌های هوشمند آغاز شده به طوری که در طی دو سال گذشته تمامی مشترکان جدید از کنتور‌های هوشمند برق استفاده می‌کنند و تا پایان  سال گذشته دو نیم میلیون مشترک جدید صاحب کنتور هوشمند بودند.

وی افزود: طی امسال سعی داریم با یک اقدام جهادی تمامی مشترکان را به کنتور‌های هوشمند متصل کنیم چراکه این اقدام فواید بسیار زیادی دارد و فرد علاوه بر مدیریت مصرف برق خود می‌تواند هزینه‌های برق را کاهش دهد.

برچسب ها: مصرف برق ، کنتور برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار