قطار‌های سریع‌السیر؛ راه حل کره جنوبی برای حل مشکل پیری جمعیت

کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.

کره جنوبی که کمترین نرخ باروری در جهان را دارد، در حال راه‌اندازی یک قطار سریع‌السیر است که زمان سفر بین سئول، پایتخت این کشور و حومه آن را کاهش می‌دهد. مسئولان این کشور امیدوارند پروژه مذکور سبب شود جوانان بیشتری تشویق شوند در خارج شهر خانه گرفته و تشکیل خانواده دهند. 

به گزارش رویترز، جوانان کره جنوبی معمولا از کوچک و گران بودن خانه‌ها در سئول (که نیمی از جمعیت کشور در آن ساکن هستند) ناراضی‌اند. مشکل مسکن در سئول و طولانی بودن رفت و آمد به خارج شهر از جمله مهم‌ترین دلایل افراد برای ازدواج نکردن عنوان شده است. 

دولت کره جنوبی تلاش کرده تا تعداد نوزادان را از طریق یارانه افزایش دهد، اما موفقیت چندانی نداشته است. چشم امید مقامات اکنون به قطار سریع‌السیر eXpress است که قرار است تا سال ۲۰۳۵ افتتاح شود. این قطار زیرزمینی که شش خط دارد، سئول را به چندین منطقه دور افتاده در حومه متصل می‌کند. 

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز (جمعه) خط اول این قطار را افتتاح کرد که زمان رفت و آمد از پایتخت تا شهر دونگتان را از ۸۰ دقیقه (با اتوبوس) به ۱۹ دقیقه کاهش می‌دهد. او گفت که رفت و آمد کوتاه‌تر مردم را قادر می‌سازد تا زمان بیشتری را با خانواده سپری کنند. 

به گفته مقامات، این خط قرار است روز شنبه راه‌اندازی شود و در صورت کامل شدن پروژه، به یکی از سریع‌ترین سیستم‌های زیرزمینی با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت تبدیل می‌شود. 

گفتنی است، نرخ باروری در کره جنوبی بسیار پایین است و اسفند ماه سال گذشته ۰.۶۵ گزارش شد. گفته می‌شود برای حفظ جمعیت، این نرخ باید ۲.۱ نوزاد به ازای هر زن باشد. روند رشد جمعیت در کره جنوبی سیر نزولی دارد و کارشناسان هشدار‌های متعددی در خصوص پیری جمعیت در این کشور داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کلا باید با حمل و نقل سریع شهرا رو خالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
فکر بسیار خوبیه و ما هم باید دقیقا همین کار رو بکنیم و مردم به ساعته صد کیلومتر برن سر کار و یه ساعته هم صد کیلومتر برگردن خونه
آخرین اخبار